Een Communicatie gerelateerde opleiding is het meest relevant, van daaruit kun je heel goed de reclame instromen. Maar wat wil je dan doen in de reclame? Als je concepten wil bedenken is er wel een richting binnen de HBO opleiding Fontys Hogeschool Communicatie waar je expliciet wordt opgeleid tot Art Director/Copy writer. Deze richting moet je echter alleen maar volgen als je je fulltime wil bezig houden met het bedenken van concepten of de teksten in reclameuitingen wil bedenken! Kunstacademie kan daar ook goed bij, maar dan wordt je natuurlijk 4 jaar lang niet commercieel opgeleid en als echte kunstenaar, daar moet je je dan 4 jaar lang ook in kunnen vinden.
Voor al het andere binnen reclame is een Communicatie gerelateerde opleiding het beste. Algemene communicatieopleidingen zitten in veel steden. Ik denk wel dat HBO het meest relevant is voor de reclame, op WO niveau zou je communicatiewetenschappen kunnen gaan studeren, als je dat wil. HBO kun je wellicht verkort doen als je VWO hebt.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed uitgelegd antwoordman, ik deed de kunstacademie en rolde daarna in de reclamewereld, maar moest zeer wennen aan de commerciële touch...
AWM
14 jaar geleden
Oei, als XiniX dat maar niet merkt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja, die heeft niets met reclame inderdaad, nou ik wacht het maar af :)
ik werkte ook mee aan aan: zo en nu een bavaria...zou die daar ook bezwaar tegen hebben, er zijn toch echt wel hele goede campagnes geweest.....
AWM
14 jaar geleden
Natuurlijk zijn er knappe campagnes de lucht in geholpen.
En wat XiniX betreft, vraag het even aan hem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij kan het vast weer herleiden tot de auto en de chauffeur dus ik laat het maar zo....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige reclame is zelfs zeer vermakelijk en kunstzinnig in allerlei opzichten, ik ben dan ook blij dat er 'reclamejongens' zijn.

Andere antwoorden (2)

Ga bij een reclamejongensbedrijf werken... Dan ben je er een...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de industrie bij het beste reclame bedrijf gaan werken en heel erg je best doen. als je vak geleerd hebt op een voorbereidende school!