De mooiste nickname ooit?

Vroeger had iedereen een bijnaam. Hij of zij kreeg die van anderen en deze was doorgaans toegesneden op de persoon in kwestie en had niet zelden rechtstreeks betrekking op bepaalde eigenaardigheden of kwaliteiten van degeen in kwestie.

Tegenwoordig echter bedenkt eenieder met name binnen de gehele internettende wereld zijn of haar nickname zelf. Een zestigjarige worstelaar noemt zich debbie1980 en een nog maar net puberende meid van dertien GrAzOr II.

Nu even helemaal los van wie of wat er (mogelijk) achter zo'n nick zit de vraag: wat is de meest sprankelende, meest tot de verbeelding sprekende of gewoon op het eerste gezicht mooiste nickname die u ooit bent tegengekomen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
7.4K

Antwoorden (21)

Ik denk dat dat aan je eigen smaak ligt, maar wat dacht je van josshi?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Shit, dat wilde ik net doen!
(Maar nu is de verrassing er van af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Jan' vind ik altijd wel erg charmant!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Skabolleke: mijn oom noemde me zo toen ik nog heel klein was. Geen idee waar het vandaan komt, maar sinds een jaar of 5 gebruik ik hem als nickname.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:) dan spel ik het waarschijnlijk nog verkeerd ook. Helaas kan ik het mijn oom niet meer vragen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Och, hoe je het precies schrijft doet er toch niet toe. Wij schrijven hier Beograd als Belgrado, en zij schrijven Hag in plaats van Den Haag ;-)
Misschien wel meer dan 35 jaar geleden op de tv gezien en gehoord.
Een persoon die wer voorgesteld als Swerus Watanders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Skabolleke is het poppetje van Wiske.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Correctie: dat was Schanulleke.
Well, close enough.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt... Niet reageren met een antwoord, of je moet als puntenstofzuiger gezien willen worden ;-)
Firo / Moena
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik werkte op een kantoor waar iedereen door het computer systeem automatisch een nickname kreeg. De 1e twee letters van je voornaam en de 1e drie letters van je achternaam.

Meestal waren het geen bijzondere namen zoals jakra, maar bij sommige mensen werden er wel grappige combinaties gemaakt. Iemand heette ineens Alpha, en er was ook een Tanja (een man).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk alle bijnamen van Paolo Savoldelli:

Il Falco (de valk), omdat hij prachtig kan afdalen...
Engelengezicht, omdat hij zo'n gaaf gezicht heeft...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En een vriend van me gebruikte "Podcherökt, Ben v/d" voor bijvoorbeeld tv-gids en leveringen thuis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Peter Selie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tante Pollewop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Homeros, de griekse schrijver gebruikte veel "nicknames" als we het" epitheton ornans" zo mogen betitelen : bv. de gevleugelde achileus .De Odyseus staat hier vol van.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aangezien ik rood haar had en me altijd bemoeide met mijn 7 jaar oudere broer werd dat al gauw 'rooie dakduif'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mixi (voor iemand die Milan heet)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben wel trots op mijn nick Suzy Q, die mij wel degenlijk door iemand anders is gegeven. Toen ik op een politiek discussieforum geen onzin van iemand accepteerde, schreef iemand over mij: "Suzy Q, een bijtertje, I like it!"

Sindsdien gebruik ik vaak SuzyQ of Suzy_Q als nick. Overigens niet bepaald een unieke nick, er zijn er meer die er een variant van gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sticky Stoma

Sprankelend!