Wat is het dichtstbevolkte land van de wereld en op welke plek staat Nederland?

Vraag van mijn 12 jarige zoon, net voor het naar bed gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7.4K
AWM
14 jaar geleden
De vorige keer dat ik die vraag beantwoordde, kreeg ik ruzie met mensen, die beweerden dat ik geen stad-staatjes mocht meetellen. Dus I'm out :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je een link. Kan je zoon het zelf bekijken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bevolkingsdichtheid

Het beste antwoord

Volgens deze lijst staat Nederland op de 27ste plaats met 397,7 inwoners per km2. gegevens uit 2009 zijn gebruikt voor deze berekening.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Monaco is het dichtstbevolkte land ter wereld.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nederland behoort tot de top 3 van dichtstbevolkte landen ter wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En op welke plek komt Nederland?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op nr 27 dat is lager dan ik dacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ook lager dan wij dachten. We dachten eerst om te vragen naar de top 25... Maar goed dat we dat niet hebben gedaan... ;-) Mijn zoon slaapt trouwens al lang. Hij kan morgen wel even kijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm. Wikipedia zegt dat we tot de top 3 behoren...
De informatie is dus tegenstrijdig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan natuurlijk nooit kloppen, als Monaco, Vaticaanstad en Aruba (alle drie echte landen!) al hoger staan...
We behoren samen met Bangladesh tot de top.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens behoort Nederland helaas ook tot de vieste landen ter wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaticaanstad is zeer dichtbevolkt.
quote Wiki:
Bijna alle 826 (2009) inwoners van Vaticaanstad wonen binnen de muren van het Vaticaan. Hiermee is Vaticaanstad het (onafhankelijke) land met het minst aantal inwoners ter wereld.

Ze wonen allemaal op een oppervlakte van 0,44km2.
Omgerekend is dat 1877 personen per km2.

Nederland zal wel ergens in de middenmoot staan.

Toegevoegd na 37 minuten:
Volgens deze wiki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bevolkingsdichtheid) is het Monaco. Vaticaanstad staat op de 2e plek. De plekken bovenin het lijstje zijn geen zelfstandige landen. Omdat landen en steden door elkaar staan kan ik er zo snel niet uit opmaken waar Nederland staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan alleen maar landen in die lijst, d.w.z. gepgraficshe eenheden met een eigen regering. Die toevoeging is alleen om HongKong daartussen kunnen hebben.
Singapore is een compleet land, Monaco ook.
Nederland is niet zo dicht bevolkt,. Dat wordt gesuggereerd en ion stand gehouden, omdat het zo goed uitkomt. En omdat het zulke enorme winsten oplevert voor projectontwikkelaars en gemeentes.

Als de NL bevolking eindelijk eens het roer in eigen hand zou nemen, en de boeren het recht zouden geven hun land te verkopen, dan zouden de boeren zo uit de problemen zijn, NL zou van zijn overintensieve landbouw af zijn en het hele idee van 'Nederland is een dichtbevolkt land zou in lucht opgaan' Het is een kunstmatig instand gehouden overbevolking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dichtsbevolkte eilanden zijn niet meer zelfstandig maar de tot 1999 autonome provincie Macau van Portugal had maar liefst 29741 inwoners per km² Monaco per km² 15050 inwoners Nederland 408 inwoners per KM², Vaticaanstad per km² 2273 inwoners,Hongkong 5185 inwoners per km² Hieruit blijkt dat het eiland Macau dus veruit het dichtsbevolkt was in 1997 en hoewel er enige veranderingen mogelijk en zelfs waarschijnlijk zijn zal het ook duidelijk zijn dat de eilanden Honkong en Macau ,tegenwoordig provincies van China de drukbevolkste gebieden op aarde zijn.