Is 25 kaarsjes op je verjaardagstaart gevaarlijk. ?

Ik word vandaag 25 we willen voor de grap 25 kaarsjes op de taart zetten, is dat gevaarlijk? Krijg je dat wel uit, en kan hè de taart verpesten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van harte gefeliciteerd :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd!! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proficiat en toch gebleven? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een slimme vraag! ;-)
Het antwoord zou ik niet weten, maar:
Heel hartelijk gefeliciteerd. Ik wens je een fijne dag en véél cadeautjes.
Antoni
14 jaar geleden
"Voor de grap"? Het lijkt mij aardig serieus!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefelicitaart :-) en nog vele jaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd en een hele gezellige dag !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bailey, gefeliciteerd!! En wat weet je het weer op een originele manier met ons te delen!!
Gelukkig ben je er nog!!
Antoni
14 jaar geleden
De koningin (Beatrix) is ook jarig vandaag. Grappig!
Antoni
14 jaar geleden
En Justin Timberlake! En nog een heleboel andere beroemde (en minder beroemde) mensen. http://www.famousbirthdays.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proficiat Bailey. Mooie leeftijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Bailey, happy birthday to you! Blow out the candles!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah wat een verschrikkelijke manier om felicitaties te ontlokken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach laat ze toch, als ze dat nou leuk vindt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loes: ik laat dr ook. Maar ik weiger om punten te verdienen aan een vraag die iemand van 25 met n beetje gezond verstand ook zelf kan beantwoorden.
Om op zo'n manier aandacht te vragen..brr daar krijg ik de kriebels van..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wens je bloemen op je wegen
en mogen zij stuk voor stuk
vrede brengen in je leven
en ontelbare dagen van geluk. Gefeliciteerd!!! http://www.youtube.com/watch?v=xVzIGMqRznk&feature=related
AWM
14 jaar geleden
Van harte!
Wat nou gevaarlijk? Kijk een naar dit
FILMPJE!

Het beste antwoord

25 kaarsjes is totaal niet gevaarlijk, er kunnen er nog veel meer op hoor...

Wat wel gevaarlijk is: allemaal aansteken...

Wat nog gevaarlijker is: allemaal uitblazen...

Maar het gevaar is niet van dien aard dat je het NIET moet doen, lekker doen dus...

Die taart gaat er toch aan, dus dat hoeft ook al geen beletsel te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon omdat ik mijn laatste beste antwoord aan jou wil geven.
Ik wens ieder geluk en gezondheid maar vooral ook wijsheid toe. Tabee

Andere antwoorden (12)

Lijkt mij niet gevaarlijk, wees gewoon voozichtig dan verpest het de taart echt niet! Als je goed blaast krijg je ze heus uit hoor!

Gefeliciteerd! Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het kan wel, maar dan moet je wel voorzichtig die taart dragen natuurlijk. Gordijnen houden niet van kaarsjes.
Ook niet te hard blazen, wat anders zit heel je taart onder het kaarsvet! En daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten..

Fijne dag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Kaarsjes houden wel van gordijnen.
Als je de kaarsjes aansteekt terwijl de taart op tafel staat, kan het geen kwaad. Ga je lopen met de brandende kaarsjes, dan kunnen ze allemaal vlam vatten omdat ze dicht bij elkaar staan. Bovendien druipt dan het kaarsevet op de taart en dat is niet zo heel smakelijk.

Lekker aansteken en in één keer uitblazen ;-)

Gefeliciteerd en een hele fijne dag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de vraag of de vlammetjes kunnen "onthouden" bij welk kaarsje ze horen, als ze met zijn allen dicht bij elkaar op zo'n taart staan. Als ze dat niet meer weten, kunnen ze ook het kaarsvet van de andere kaarsjes gaan opbranden, waardoor een "vlammetjesveld" ontstaat.

Verder niet gevaarlijk lijkt mij, omdat de vlammetjes samen waarschijnlijk even hoog blijven als één kaarsvlammetje, maar de individuele vlammetjes kan je dan niet meer onderscheiden.

Dus gewoon doen, lijkt mij.

Overigens raad je ik je af te lopen met een taart met brandende kaarsjes, mocht je dat van plan zijn.

Gefeliciteerd trouwens!
Antoni
14 jaar geleden
Hebben ooit voor onze grootmama een taart met, ja heus, 96 kaarsjes gemaakt en ook echt laten branden.
En dat ging prima. Werd wel erg warm!
Samen uitgeblazen, dat wel.
En pas op met het druipen van die kaarsjes.
Voor je het weet is de slagroom niet meer helemaal lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de taart maar groot genoeg is, dus dat de kaarsjes niet zo dicht bij elkaar staan, dat de vlammetjes in elkaar over gaan. Want dan kan je wel een grote vlam krijgen.

Voorzichtig met vuur...............en een hele fijne verjaardag!

Toegevoegd na 1 minuut:
Kaarsvet in de slagroom kan je er af scheppen hoor.
Je hoeft niet gelijk de hele taart weg te gooien.
jc54
14 jaar geleden
Dit kan inderdaad gevaarlijk zijn, en wel voor de gezondheid van de gasten.

Na al dat geblaas en gespuug om die kaarsjes uit te krijgen, wil je niet weten hoeveel bacteriën er daarmee op die taart terecht gekomen zijn.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan rustig hoor als je maar voorzichtig bent. Proficiat en n fijne dag!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet te hard blaast kan het geen kwaad, je kunt altijd nog een emmer water erbij zetten, voor de zekerheid....net als bij de bbq. Gefeliciteerd en nog vele jaren in goede gezondheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je speciaal een taart hebt laten maken (zoals kinderen die krijgen) met een plaatje of jouw foto erop, dan is het zonde. Het zijn speciale kaarsjes die niet lekken dus op de 25 kleine gaatjes na kan het geen kwaad!

Wij doen het juist nog wel eens (mijn broertje is 13) om te kijken hoeveel pogingen hij nodig heeft! Probeer dat maar in één keer uit te blazen!

Toegevoegd na 1 minuut:
...ik heb net wat andere antwoorden gezien; je moet ze inderdaad wel op tafel aansteken en niet in de keuken! Maar dat geldt ook als de jarige 1 wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is zeker!
Ga de geschiedenis maar even na.

In het acht uur journaal, op BBC, op CNN, op alle provinciale of stadszenders, in dagbladen!

Nog nooit heb ik gelezen dat er doden gevallen zijn bij een aantal van 25 kaarsen!

Neem gewoon een flinke taart, zet ze niet teveel op elkaar en vraag hulp bij het uitblazen.

Wie heeft de kaarsjes op dit soort taarten eigenlijk bedacht? Juist, de feestwinkel, de bakker, de mensen die dit gezien hebben elders.
Was jezelf wel blij met die kaarsen?
Ik zou er niet blij mee zijn.

Ik was een keer bij m,n Opa op verjaars visite, en men had 102 kaarsjes op de taart gezet. En die ouwe man maar blazen. Hij heeft het niet overleefd, bij kaars nummer 64 ging het mis. Jammer, ik hield veel van hem. En dan te bedenken dat hij pas 65 werd.

Ze mogen van mij op mijn verjaardagstaart net zoveel kaarsjes zetten als ze willen, maar ze blazen ze zelf maar uit.

Ik pleit ervoor dat ze de kaarsen maar op een plaats steken bij zichzelf waar de zon niet schijnt, zou een hoop ellende voorkomen, sadisten zijn het.

Uiteraard een fijne verjaardag toegewest, en nog vele jaren in goede gezondheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het is niet gevaarlijk juist erg leuk ,goed oppassen met uitblazen en water bij de hand houden dan kan er niks gebeuren