nerd [nu:rd] de; m,v -s iem die graag leert, computert e.d. maar verder opvalt door wereldvreemdheid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Scheldnaam, maar ook geuzennaam voor een computerfreak. Het stereotype beeld is die van een verlegen jongen die goed is in computerzaken, maar verder wereldvreemd overkomt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemand die '42' als antwoord geeft op alle levens- en universele vragen én dat nog bijna serieus meent ook, omdat z/hij begrijpt waarom dat het antwoord is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kijk eens naar beauty and the nerd. vele typische voorbeelden daar!
ik heb vaak het idee dat 'nerds' ook autistische trekjes hebben. de computerwereld is lekker duidelijk en gestructureerd en dus voor mensen met autisme een hele fijne en makkelijke wereld. contact met mensen is veel complexer waardoor ze door hun gebrek aan sociale inzichten en vaardigheden zich daar liever van afzonderen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een nerd heeft grote skills met computers en heeft een boel kennis in zijn hoofd. Verder lijkt het vaak of deze wereldvreemd is en weinig kennis heeft van andere zaken zoals gevoelens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sinds de band N.E.R.D bekend is geworden heeft term nerd een nieuwe betekenis die natuurlijk niet in de Van Dale staat. Namelijk; No-one ever really dies.

Daar is namelijk N.E.R.D de afkorting voor.