Omdat ze poreus zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ballonnen zijn van plastic gemaakt en dat vergaat als het in het zonlicht komt. Een ballon die je in het donker houdt gaat veel langer mee dan een ballon in het licht, in elk geval tot een half jaar, langer heb ik nooit geprobeerd (;

Daarnaast is een ballon uit zichzelf een klein beetje poreus, dus zelfs zonder zonlicht loopt hij langzaam leeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze de lucht doorlaten. Wel heel weinig, maar het gaat er toch doorheen.