Al 3 jaar van het rooken af en afentoe nog steets trek in een peuk hoe kan dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zie het niet te negatief: roken is heerlijk als het maar niet zo slecht zou zijn. Ik ben 35 jaar geleden definitief gestopt, met roken en met joints, maar ik ben me nog steeds bewust dat het lekker is, maar de nadelen zijn groter dan de vreugde van het nemen. Dat geldt voor meer zaken: een lekkere lamsbout is ook heerlijk, maar je cholesterol schiet omhoog, en wat dacht je van een heerlijke moorkop of een patatje oorlog?.
De eerste helft van je leven leer je dingen aan en leer je van dingen te genieten, de tweede helft van je leven moet je weer leren om alles te laten staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is de verslaving op gewoontegebied, de lichamelijke verslaving is weg, maar de gewoonte is er nog wel degelijk...

Een sigaret doet zaken die je niet verwacht, zoals het volgende: Heb je een sigaret opgestoken in de pauze, dan laat iedereen je met rust, want je hebt een sigaret... Daarmee scherm jij je af zodanig dat je niet gestoord wordt...

En op momenten is die hang, die tendens er nog, want jij spreekt daarover, dus die gevoelens zijn er nog... Het duurt tot het er niet meer is, en wanneer dat is kan niemand zeggen, dat heeft te maken met het aantal jaren dat je rookte bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik al eens eerder aangaf rook ik niet meer sinds april 2009, na een jaar gerookt te hebben.
Daarvoor heb ik 14 jaar niet gerookt en de trek, al was het maar een paar seconde, bleef ik soms toch nog houden.
Het is denk ik een gewoonte, als ik een wijntje drinkt, als ik het druk heb, gezellig op een terrasje, daar hoorde altijd een sigaretje bij.
Dat maakte het (in mijn hoofd) altijd wat gezelliger, dus ik associeer het soms nog als gezellig, het 'hoort' er bij.
Bij mij komt het af en toe ook nog om de hoek ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volhouden he!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik GA er voor :)
Van het duiveltje van de verslaving raak je nooit helemaal van af, in je hersenen zitten de ervaringen nog opgeslagen dat het roken zo lekker was.
En bij het roken van slechts een sigaretje voor de gezelligheid, zijn er ineens 50 duiveltjes!!
Ze zijn dus nooit echt weggeweest!!
Zelf heb ik nog nooit gerookt, ik ken dus die duiveltjes niet, als ik zou gaan roken dan zal ik het voorlopig smerig vinden, totdat de duiveltjes ook bij mij een huisvesting krijgen en er inf. wordt opgeslagen in mijn hersenen.
Wel volhouden hoor!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep...ik doe me best :) +