Waarom komt men er niet eerlijk uit als men vraagt wat verdien jij per maand ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat verdien jij per maand? lol +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik verdien schandalig veel, maar ik krijg het nooit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha lol, ik verdien altijd heel veel complimentjes en daar ligt de zolder al vol mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je een grote zolder?

Het beste antwoord

Het is voor Nederlanders traditioneel gezien uit den boze over materie en geld te praten of op te scheppen. In Amerika is dit veel gewoner.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach ja, in Amerika is politiek juist weer een taboe.. ieder land zn eigen dingetje,..
Snuffel
14 jaar geleden
Is wel weer waar.

Andere antwoorden (12)

Men wil niet onder doen voor de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me een suggestieve vraag. Want hoe weet je dat het antwoord wat je krijgt, niet eerlijk is?

Verder is je inkomen iets heel persoonlijks. Waarom zou je daarover iemand inlichten?

Antwoord: Je wilt niemand jaloers maken, en je wilt jezelf ook niet hoeven te schamen, indien blijkt dat een ander in dezelfde functie meer verdiend dan jij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meeste mensen hier problemen mee hebben om hier over te durven praten en ze dit gewoon erg prive vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat in Nederland zo ongeveer het grootst mogelijke taboe is. Mensen schamen zich blijkbaar voor het feit dat ze eigenlijk vinden dat ze te veel OF te weinig krijgen. Jammer, want door dit taboe is de loonstructuur vrij ondoorzichtig, en verdienen inderdaad veel mensen minder dan ze feitelijk zouden kunnen, of meer dan ze feitelijk zouden mogen. Naast het uurloon echter, hebben we ook nog een heleboel mogelijke secundaire arbeidsvoorwaarden die een vertekent beeld zouden kunnen geven.

Mij mogen mensen het best vragen hoor ; ik verdien gemiddeld tussen de 10 en 20 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord hoor+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi hoor +1
Omdat ik me er voor schaam dat het zo weinig is en ik daardoor in een bepaald hokje geplaatst wordt waar ik niet graag in zit.

Omdat het zo schandalig veel is, dat ik me er voor schaam dat ik er zo weinig voor hoef te doen, terwijl anderen er veel harder voor moeten werken voor veel minder geld en ik om die reden in een bepaald hokje geplaats wordt waar ik niet graag in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig antwoord Ed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens helemaal! +1
!
Een conversatie is altijd gebaat bij een zekere mate van gelijkheid; het bekend maken van ongelijke beloningen kan een prettige conversatie dan nadelig beïnvloeden.
Er kunnen ook andere motieven een rol spelen en zeker is de ene cultuur de andere niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord zeg+
Ik vind gewoon dat dat een ander niks aan gaat. Waarom moet een ander zich perse met mijn zaken bemoeien? Mijn salaris is iets dat ik op de een of andere manier zelf bij elkaar verdien en dat zijn dus mijn zaken. Ik snap uberhaupt niet dat een ander altijd maar wil weten wat een ander verdiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, zo denk ik ook +1
Om de doodeenvoudige reden dat het een ander niets aangaat. Net zomin als je een ander gaat vertellen hoe vaak je seks hebt per maand, of hoe vaak jij ruzie maakt met je partner, of wat voor soort ondergoed je draagt.
Dingen die je privé wilt houden zijn gewoon voor jezelf en voor diegene met wie jij het zelf wenst te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1
Het is een cultuurkwestie. In Nederland praat je niet over je geld en ook niet op welke politieke partij je stemt. In landen aan de middellandse zee b.v. is het heel normaal om te vertellen wat je verdient. Daar wordt je trouwens het hemd van het lijf gevraagd, of ze je kennen of niet. Kan ook heel vervelend zijn hoor. Zo heeft iedere cultuur zijn eigenaardigheden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je verdient niet genoeg of je verdient meer dan genoeg. In beide gevallen kan men zich schamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Pinkeltje;

Ten eerste omdat bijna niemand die vraag rechtstreeks aan een ander durft te stellen, ten tweede omdat men aan de hand van het antwoord meent allerlei conclusies over die persoon te kunnen trekken. Uiteindelijk blijft het een oninteressante discussie over cijfertjes zolang je de persoon zijn achtergronden niet kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland is het een taboe om te praten over je inkomen. Niemand doet het en dus doet iedereen daar aan mee. In andere landen is het vaak wel een geaccepteerd gespreksonderwerp.