ben ik een moordenaar als ik ( lees story)?

me 2 parkieten vrijen veel & elk keer ligt er een eitje op de grond.

Zal ik een broedhokje voor ze halen, of is het dan weer zielig voor hun ruimte.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Nee je bent geen moordenaar (Tenminste: Niet meer of minder dan iemand die abortus laat plegen ...)

Of je een broedkastje erin moet zetten of niet is lastig zonder te weten hoeveel ruimte je ze geeft.. Ik zou het wel doen. Maar misschien moet je dan uitkijken naar grotere behuizing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Koop een grotere kooi waar een broedbakje is ingebouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien het feit dat je erover nadenkt lijk je mij geen moordenaar.
Of je een broedhokje wil hangt af of je jonkies wil.
De kooi groter maken is beter.
Ze de vrijheid gunnen is misschien het best, maar dan wel wachten tot de kou voorbij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dikke min voor het de vrijheid gunnen.
zomer en winter komen ontsnapte parkietjes het vogelasiel binnen, compleet aan het eind van hun latijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Parkieten kunnen hooguit 3 a 4 dagen buiten overleven, dat komt omdat er een bacterie in de darmen zitten die altijd vreten moeten hebben, indien een parkiet ontsnapt, en er geen voldoende voedsel gevonden wordt, gaan deze bacteriën sterk vermenigvuldigen en gaat de parkiet dood (uitgaande dat het om grasparkieten gaat)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 je gaat een parkiet toch niet vrij laten? dat redden ze niet dan gaan ze juist dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer, gaf aan te wachten tot de kou voorbij is.
In Amsterdam wemelt het van de vrije parkieten.
Heb mij hierover ook verbaasd, maar heb er zelf veel gezien ten zuiden van de RAI
Rieneke1
14 jaar geleden
phylos jij hebt het over halsbandparkieten, die idd inmiddels in de hele randstad gevonden worden.
daar kan je niet uit afleiden dat grasparkietjes het ook gaan redden, want dat is gewoon niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer deze negatieve reacties.
Wilde iemand een hart onder de riem steken en hem zichzelf niet als een "moordernaar" te betitelen.
Heb dus kennelijk geen verstand van vogels in gevangenschap.
Ben een fervente tegenstander van vogels in gevangenschap waardoor mijn kennis in deze te kort schiet.
Sorry.
Rieneke1
14 jaar geleden
zie het positief phylos, je hebt toch weer wat geleerd?
kan me goed indenken dat je een tegenstander bent van vogels in gevangenschap.
van zo'n eenzame papegaai of ara in een kleine kooi kan ik dieptriest worden.
helaas is vrijlaten niet altijd de oplossing.
weet je wel zeker dat je een mannetje en een popje {vrouwtje} hebt
je kunt namelijk ook 2 popjes hebben en dan kunnen ze nog eitjes leggen hoor maar die zijn dan natuurijk niet bevrucht
je kunt dat zien aan het bandje boven de snavel een man heeft een blauw en een pop heeft een bruin bandje
als je een koppeltje hebt is het je eigen keus
of je er dan een bakje in hangt
de kans is er dan dat je jongen krijgt en die moet je dan ook weer huisvesten
dus zint eer ge begint
en de eitjes weghalen als ze net gelegd zijn {ook al zijn bevrucht} is niet moordadig hoor dan zit er toch nog geen jong in dat levensvatbaar is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet je eet vermoedelijk ook kippeneieren,dat is hetzelfde .