Waarom is het altijd doodstil in de lift?

Wanneer je met andere mensen in de lift staat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (14)

Het is akeliger om de stilte te doorbreken dan om te zwijgen... Daarom zegt men niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat is er akelig aan om stilte te verbreken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt zo'n lawaai.
omdat de meeste mensen dan naar hun idee te dicht op de anderen staan.
dan creeer je liever afstand, door niet te praten en elkaar niet aan te kijken.
14 jaar geleden
Omdat men even niks te zeggen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het zo kort duurt dat een gesprek onmogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dat was ook wat ik wilde antwoorden
Omdat je het gevoel krijgt iets te moeten zeggen ,maar je hebt er geen zin in , in een wachtkamer heb je dat ook wel eens . Ik heb er nooit zin in dus ik houd lekker mijn mond, ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat moet je zeggen?Je kunt geen gesprek aanknopen want voor je het weet is de lift op de plaats van bestemming.En de mensen zijn vreemden van elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit verschilt per persoon. Ik sta heel vaak in de lift. En soms kom ik iemand tegen die altijd een gesprek wil aanknopen. Ik niet. En ik merk dat hij heel erg zijn best doet om niets te zeggen. Hij wil oogcontact zoeken, ik niet.

Ik heb geen zin om wat te zeggen (behalve hallo, goedemorgen en prettige avond), omdat ik geen zin heb in koetjes en kalfjes gesprekken die totaal niets toevoegen. Hoe gaat het -> ja goed. Kut weer he -> Ja zeker.
Je kent de mensen niet. Alleen wanneer iemand het moeilijk heeft en/of daardoor de situatie grappig wordt. Dan pas wordt het ijs gebroken.

Het is net zoals op straat. Ik zal niet iedereen zomaar aanspreken. Alleen maar om een praatje te houden. Dat doe ik niet. En ook niet in de lift.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het stil is omdat we dat zo aangeleerd hebben.

In de lift staan we dicht op elkaar, we kunnen geen kant op, elkaar negeren lijkt een veilige optie. Maar net als in wachtkamers is de sfeer niet vrolijk of positief, men is er liever uit dan in.

Samen een beetje loltrappen met je kind wordt vaak wel leuk gevonden, als je dat doet in een lift. De sfeer klaart dan op, en je ziet mensen genieten van het tijdje in de lift.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik alleen in de lift sta heb ik geen behoefte om met vreemde personen een gesprek te voeren of een opmerking te maken.

Als ik met bekenden in de lift sta, houd ik uit respect voor de onbekende(n) mijn mond dicht of omdat ik vind dat die onbekende(n) het niks aan gaat wat ik te vertellen heb. De keus hiervan is afhankelijk waar en met wie ik in de lift sta.

Daarbij komt nog dat ik niet altijd aan het woord ben dus uiteraard ook weleens in de lift niks te melden heb ook al sta ik er alleen met een of meerdere bekenden.

Het kan dus verschillende redenen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat zo? Dan heb je zeker nog nooit in de lift van een bejaardentehuis gestaan?...... Daar lullen ze de oren van je kop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze staan te wachten tot iemand zijn ringtone afgaat, net zoals in de reclame(compleet normaal toch?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verlegenheid misschien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons in Begié is dat niet zo, er zijn toch onderwerpen genoeg , mooi weer hé , heb jij ook zo kauw , O wat ben je mooi , het is een kort gesprek maar het lukt wel .
Probeer het maar eens .
Nog een tip ( duuw maar eens op de rode knop , je zal dan wel snel een gesprek hebben .
Ha dat is een goei .... al zeg ik het zelf , moet het nog uit proberen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om dat een ritje in een lift te kort duurt om een gesprek te beginnen,voor je het weet ben je er al weer uit