wanneer is pluto ondekt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pluto? was die er niet tegelijkertijd al met Mickey Mouse?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch een ongelooflijk toeval dat beide pluto's ontstaan zijn in 1930.Dus plus 1 voor beide

Antwoorden (4)

De ontdekking van Pluto
Pluto is op 18 februari 1930 ontdekt door de astronoom Clyde Tombaugh tijdens het vergelijken van fotografische platen op het Lowell Observatory in Arizona. Tombaugh was op zoek naar een onbekende Planeet X in een baan buiten Neptunus, die was voorspeld door Percival Lowell.

De naam Pluto is niet geheel willekeurig gekozen, hij begint met de initialen van Percival Lowell, de astronoom die lange tijd heeft gezocht naar Pluto, maar dit hemellichaam nooit heeft kunnen ontdekken. Een combinatie van de letters P en L werd gekozen als het symbool van Pluto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 1930.

"Pluto is een fictionele hond in de cartoons van Disney, gecreëerd door Walt Disney. Pluto verscheen voor het eerst in 1930 in de cartoon 'The Chain Gang' als een bloodhound die op het spoor was van een ontsnapte gevangene, Mickey Mouse. Pluto is vernoemd naar de gelijknamige dwergplaneet Pluto die in datzelfde jaar werd ontdekt."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waarom hier een min staat, aangezien er geen categorie en uitleg bij de vraag staat, en dus niet ondubbelzinnig te zeggen is wat er bedoelt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies; thx voor je plus :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je niet gemind hoor, maar weer wel even zeggen dat die hond bedacht is en niet ontdekt. Sowieso geen -1, want je hebt vermeld dat de planeet in hetzelfde jaar ontdekt is.
http://lmgtfy.com/?q=ontdekking+Pluto
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is leuk! +1
Pluto is op 18 februari 1930 ontdekt door de astronoom Clyde Tombaugh. Hij was bezig met fotografische platen vergelijken op het Lowell Observatory in Arizona en ontdekte toen deze nieuwe dwergplaneet.

Toegevoegd na 21 uur:
De astrologische betekenis van Pluto werd ontdekt door Brunhueber, die er in 1933 het eerste boek over publiceerde. In 1981 verscheen de eerste complete beschrijving in het Nederlands van deze betekenis in het boek Van Ram tot Vissen door Dr Martin Boot.