Wie van jullie is creatief?

Ik heb het vermoede dat de mensen die aan GOEIE VRAAG meedoen voor een groot deel ook cratief zijn, immers vragen bedenken en antwoorden geven is al creatief. Maar zijn jullie ook bezig met b.v. ontwerpen, kleding maken, schilderijen, tekenen, modelbouw enz.?? Mischien zelfs verhalen schrijven??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Hey Eddijst,

Ik wil mezelf wel crea-bea noemen ;) Mijn nieuwste project is de paas-tak... Ik houd ervan om mooie dingen te maken, zo heb ik zelf onze eetkamerstoelen opnieuw bekleed, en omdat we geen schilderijen vonden die we echt de moeite waard vonden heb ik zelf een lijst gemaakt en daar leuke stoffen omheen gespannen, net echt! Ik ben een echte knutselaar zeg maar... Bovendien ben ik creatief in de keuken (ik kook op gevoel ;) en verzin nieuwe smaaksensaties...) Als rasechte Brabander zijnde maak in mijn eigen carnavalskleding ieder jaar, en als ik een echte creatieve bui heb wil ik wel eens met pastelkrijt (soft-pastels) aan de gang. Ook schrijf ik graag, maar vooral korte verhalen (die ik tot nu toe alleen aan mijn vriend laat lezen :) Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jou creatieve inval??!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Had ik kunnen verwachten ,een tegenvraag. Ja eva, ik ben best wel cratief. Ik ontwerp en maak natuurtuinen. Ik bouw van oude stenen en puin kasteelachtige bouwwerken tot 4 m hoog. lesgeven aan hobby schilders ( schilderijen) dus schilder ik zelf ook. Heb 2 boeken geschreven en honderden korte verhalen. Ik geef lezingen over natuurtuinen, vijvers, geneeskrachtige kruiden en spirituele zaken. Vertellen is ook creatief zijn. enz. als je gelooft in je zelf is onmogelijk ,mogelijk. Zou graag een van je korte verhalen willen lezen. Daar moet je echt mee door gaan, dan pas kan je verder groeien. Was een leuk antwoord van je .groeten. eddijst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zal eens rondneuzen in mijn computer of ik er een vind die ik de moeite waard vind (of waar ik zeker genoeg over ben...) en die zal ik je sturen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vast bedankt.

Andere antwoorden (30)

Kalligraveren, scrapbookinf, fotografie en fotobewerking. Ja ben best wel creatief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet echt... of liever niet ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe kom je dan aan 178 punten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar hoef je toch niet cratief voor te zijn? Gewoon consequent antwoorden, een paar keer het beste antwoord geven, flink wat duimpjes voor extra punten. Ik zie daar geen creativiteit, meer serieus antwoorden geven ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de antwoorden van internet afhaald, hoef je niet creatief te zijn, maar moet je ze zelf bedenken dan is het wat anders, maar als jij dat niet creatief vind, prima. Maar creatief zijn is zelfstandig dingen bedenken, doen of zelf maken. Ik ga even kijken naar jou antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik houd inderdaad wel van 'out of the box' denken. Op de HTS deden we dat vaak in de pauze of in een tussenuur, de behandelde stof in het extreme toepassen, op zoek naar het onbekende. Ik ben daar nooit rijk mee geworden, maar het was wel leuk ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is dus creatief denken.
met een computer jah :) kan het heel mooi versieren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn beroep is verre van creatief, en in het dagelijks leven heb ik weinig tijd om creatief bezig te zijn. Misschien is Goeie Vraag wel mijn creatieve uitlaatklep!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet ik inmiddels wel zeker? groeten.
Ook ik ben creatief. Heb me zelfs een deel van mijn leven beziggehouden met het maken en ontwerpen van (vooral) kinderkleding. Ben eigenlijk wel met veel meer materialen creatief, zowel in huis als in de tuin. Deze creativiteit gebruik ik ook in mijn werk (werk met kinderen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Had niet anders van je verwacht. Ook altijd tijd te kort? Geen beter leven dan een druk leven. groeten eddijst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan ook zijn dat er gewoon te weinig uren in een etmaal zitten, maar hoe dan ook tijdgebrek!
Ben je zelf overigens ook creatief?
Groeten Ruth
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie reactie bij eva.
Ik weet niet of drummen creatief is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja drummen is wel creatief
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muziek maken , wat drummen toch ook is, is zeer creatief.
Tekenen, schilderen, gitaar spelen, piano spelen, viool spelen, zingen, flyers ontwerpen, dusja beslis zelf maar of dat creatief is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bedenk,fabriceer en las sculpturen/dieren van corten staal (voor een ieder die het mooi vindt)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Site? klinkt interessant :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is heel wat anders dan schilderen!
toen ik op de middelbare school zat deed ik een keer mee met de kunstbende en won ik de eerste prijs met fictief verhaal dat ik geschreven had.

inmiddels ben ik een senior technician consultant en studeer ik duaal informatica aan de uva.
nu kom ik ook nog weleens problemen tegen die creatieve oplossingen vergen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Creatief denken is precies waar we vaak om verlegen zitten, de maatschappij schreeuwt er om.
Ik werk bij een engineering-bureau waar ik 4 dagen in de week werk (donderdag t/m zondag). Ontwikkelen van producten en onderdelen, oplossingen bedenken op andermans problemen en het aandragen van nieuwe ideeën zijn dus aan de orde van de dag :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoi valentino.daar ben je weer Ik begrijp nu een stuk beter van de manier waarop jij vragen beantwoord ,je doet de hele dag niet anders! groeten.
totaal niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben creatief op bepaalde vlakken. Mijn sterke punten zijn fotografie, out-of-the-box denken en sushi vormgeving.

Maar creatief zijn ben je al door alleen een roman te lezen. De kwaliteit van de opgeroepen beelden zeggen veel over je creativiteit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het vormen van beelden in je gedachten is zeer creatief. Wordt vaak vergeten.
Tja, ik ben dus absoluut NIET creatief.... misschien hoor ik wel niet op GOEIE VRAAG thuis?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hou helemaal niet van gefröbel, maar wel van "spelen" met taal. Wat schrijven betreft hou ik het bij therapeutisch van me af bloggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Creativiteit bestaat in erg veel vormen, het hoeft niet altijd schilderen of beeldhouwen te zijn.
Ik ben heel creatief, maar op Goede Vraag heb ik dat tot nu toe niet echt nodig gehad. Ik ben goed in Googlen en ik lees veel. Een vraag beantwoorden vraagt niet veel creativiteit, maar kennis of de vaardigheid om de informatie snel te vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oplossingen bedenken over hoe en met welke informatie je de vragen gaat beantwoorden ,is ook creatief zijn.
Zandsculpturen, ijssculpturen, schrijven, ontwerpen, tekenen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hou van schrijven (het een eigen tekstbureau'tje), speel basgitaar in een band, ontwerp breipatronen en brei die vervolgens ook zelf (veelal truien).
Het enige wat ik niet kan, is tekenen. Dat vond ik vroeger vervelend: nu niet meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gitaar, keyboard, hbo studie multimedia
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muziek maken is super creatief.
In mijn werk kan ik maar vrij beperkt enige creativiteit kwijt in de meer kunstzinnige betekenis van het woord. Wel is het zo dat ik eigenlijk de hele dag bezig ben met het oplossen van problemen die niet zelden om een uiterst creatieve oplossing vragen.

Daarnaast teken en schilder ik eigenlijk al jaren niet meer. Best zonde nu ik er zo over nadenk want ik voelde me er altijd heerlijk bij.

Wat ik wel heb vastgehouden (en waar ik zeker vroeger als student een leuke boterham mee heb bijverdiend) is het spelen met taal.

Of het nou (politieke) pamfletten, reclameslogans (vaak voor de lokale middenstand met een nul-budget voor marketing) of kindermusicals zijn, het zoeken naar de juiste formuleringen, het schaven en strepen, het trachten te vatten van een bepaald beeld of gevoel in de scherpst mogelijke bewoordingen... het vult me structureel met een warm en uitdagend gevoel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben best creatief met in de klassieke zin, maar er zit ook een hoop creativiteit in zaken, waarbij je niet direct denkt (b.v. boekhouden, tuinieren, koken, programmeren, etc).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Creatief zijn in de breedste zin van het woord is dingen bedenken zonder andere hulp van buiten af ongeacht wat het ook is. Dus ben je best creatief.
Jep, idd kunstacademie gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muziek maken, website maken, folders/ posters maken voor verenigingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eventjes denken...

Basgitaar spelen én zingen in een band. Gitaar spelen. Gedichten schrijven. Genieten van het leven met mijn vriendin.

Ja, dat laatste vind ik er ook tussen passen! Wat is er mooier dan verrassende dingen te doen die origineel zijn :-D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind mezelf niet creatief eigenlijk, ik zou niet een schilderij kunnen maken of iets dergelijks. Ik ben wel een echte doe-het-zelfer ik maak wel meubels, leg tuinen aan en dat soort dingen, maar dat vind ik niet echt creatief als ik eerlijk ben..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Das niet veel.
Ik verzamel waterflessen. Als dat niet creatief is?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik maak veel geboorte,verjaardags en kerstkaarten,ik borduur graag en probeer te tekenen,hoewel dat laatste nog niet erg wil lukken.Ik ben best wel creatief dus!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tekenen is veel moeilijker dan schilderen. Ik kan veel mensen die totaal niet kunnen tekenen maar heel mooi kunnen schilderen. Probeer het maar eens.
Ik ben creatief in oplossingen, mag dat ook? :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben echt veel te druk bezig met sporten, om echt creatief bezig te zijn. Ik doe namelijk aan voetbal, tennis en cricket. Daarnaast ben ik nog bezig met huiswerk. Ik ben wel iemand op goeievraag.nl die gewoon denkt, en dat als antwoordt geeft en zich niet probeert uit te sloven voor het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is creatief, ik denk dat we het nl allemaal zijn op een bepaalde manier. Creatief zijn is niets meer dan het verzamalen van info waar je onbewustzijn mee aan de slag gaat en vervolgens na een periode naar je bewustzijn stuurt. We hebben allemaal wel eens van die eureka momenten. Of dat je ineens een antwoord weet op een vraag of een lastige kwestie. Dat noemt men creatief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker weten.