Hoe werkt een broek met anti snij en blokkeervezels?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik hier even de ballen van snappen? Graag een toelichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb net het antwoord van X gelezen en het is me nu duidelijk,dus geen toelichting meer nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eerste reactie was: Een broek werkt helemaal niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Peter..Ik dacht dat het toch wel duidelijk was;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal proberen in het vervolg mijn vragen duidelijker te stellen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach Sharona: er zijn hier zoveel mensen. Als er maar iemand is die jou snapt en een goed antwoord geeft is het toch goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk niet zoveel met kettingzagen! Ik beperk me tot de botte bijl methode(geintje).

Het beste antwoord

Dat is een veiligheidseis bij gebruik van Kettingzagen...

De kettingzager moet zulk een broek aan hebben van de wet, een broek met antisnij en blokkeervezels... Die kettingzaag moet meteen stilslaan bij het raken van de broek... Daar zijn die blokkeervezels voor nodig, vaak hoogwaardig Kevlar...

Dit komt wellicht uit: Eind- en toetstermen Basisveiligheid VCA (ETT B-VCA)

Toegevoegd na 2 minuten:
De werking is evident, daar komt een kettingzaag niet doorheen, die slaat in een milli-seconde vast zonder een been af te zagen, de vezels laten dat niet toe door de sterkte van die vezel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De broek werkt doordat er lange vezels van onder andere kevlar en andere taaie kunsstoffen in het weefsel verwerkt zitten waardoor als je met een kettingzaag of ander gereedschap in de broek zou zagen door de energie die in de vezels geslagen word de vezels uit het weefsel in de machine getrokken worden en de machine vastslaat door de taaiheid van de vezels. de stof is wel met een schaar te knipen omdat hierbij de vezels doorgesneden worden met minder energie die vrijkomt en dus worden de vezels niet uit het weefsel getrokken.