zijn er vragen waar geen antwoord op is?

dit naar aanleiding van http://www.goeievraag.nl/vraag/vraag-wel-recht-vraag-antwoord.36451

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Het beste antwoord

Hierop moet ik je het antwoord schuldig blijven, wellicht is dit zulk een vraag, maar ik weet het niet zeker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar dit is wel een antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we moeten nog even afwachten of het ook door iedere moderator zo gezien wordt...

Andere antwoorden (17)

Ja deze vraag bv.
http://www.goeievraag.nl/vraag/website-onderdelen-blocken-tekens.35665
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, op elke vraag is een antwoord mogelijk, alleen of het klopt, dat blijft de vraag.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja vast en zeker wel

Toegevoegd na 19 minuten:
bv waar begint de wind te waaien?

Of waar stopt die?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker! Deze bijvoorbeeld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/elke-vraag-antwoord.3846
http://www.goeievraag.nl/vraag/vraag-antwoord.465
http://www.goeievraag.nl/vraag/elke-vraag-antwoord-valt-leren.30897
http://www.goeievraag.nl/vraag/antwoord-vraag.8086
http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaat-vraag-niemand-antwoord-vraag.3306
http://www.goeievraag.nl/vraag/vragen-antwoord.36455
http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaan-vragen-antwoorden.5760

Toegevoegd na 34 minuten:
Edit:

Nou, hier is het beste antwoord van onze Amerikaanse
concurrent:
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A'Man, je geeft allemaal voorbeelden van vragen waar wel een of meerdere antwoorden op zijn... geef een voorbeelden van vragen zónder antwoord..
AWM
14 jaar geleden
Ik wilde daar helemaal geen voorbeeld van geven. Ik wilde vertellen dat deze vraag al heel vaak gesteld was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat weet ik ook wel...
maar zolang ik hem in iets andere bewoording neerzet is daar niets mis mee... toch?
Leuke vraag, tenminste ik hoop dat je niet doelt op vragen als:
Als een boom omvalt midden in een verlaten bos zonder dat iemand het hoort, maakt het dan lawaai?
Of: regent het nu op de noordpool? Of: hoeveel vissen er in de oceaan?
De nederlandse wiskundige Brouwer heeft aangetoont dat je niet altijd kan bewijzen dat een stelling P waar is of niet waar is. Dus sommige stellingen kan je simpel weg niet bewijzen, dus er is eigenlijk geen antwoord op. Dit heet: de uitgelosten derde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er aan wat je als antwoord verstaat. "Ik weet het niet" of "Ja" en "Nee" zou je tot antwoorden kunnen rekenen, maar het lost het vraagstuk niet op. Mocht je bovenstaande antwoorden als antwoord rekenen, dan is op elke vraag een antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Deva;

Nee, op elke vraag is 'een' antwoord, hoe onzinnig ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mits ze niet door een moderator vewijderd wordt,lijkt me dat op elke vraag een(on)zinnig antwoord mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Uiteraard. Bijvoorbeeld de vraag ."waarom zijn de bananen krom.""hoe groot is het heelal". "waar blijven/komen we terecht na de dood.". enz enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja: geloofsvragen. 'Bestaat God?' bijvoorbeeld. Wel een leuke om hier neer te zetten op 1ste Kerstdag.
Maar ook vragen/stellingen waarin een 'ding" voorkomt dat op zichzelf niet bestaat. Bijvoorbeeld een eenhoorn. Met dat soort vragen heeft de formele logica ook heerlijk geworsteld. Hoe daar mee om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de moeite + maar op je vraag over het bestaan van God... daar is toch wel een antwoord op te geven?
Ja. Bijvoorbeeld: Wat is er noordelijker dan de noordpool ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat soort vragen zijn er niet.
Op iedere vraag kun je antwoord geven. De (nieuwe) vraag is dan alleen of dat dan het juiste antwoord is.

In principe kun je er hier op GV vanuit gaan dat een ieder zoveel mogelijk zijn best doet om een goed antwoord te formuleren. We zijn echter niet allemaal wetenschappers, dus het juiste antwoord zal niet bij iedere vraag aanwezig zijn.

Misschien wil jij weten of er vragen zijn waar geen JUIST of KLOPPEND antwoord op is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die zijn er.
de kunst is te leven met dat besef.
wel goed te kijken, onderzoeken of toch niet ergens een antwoord is.
dus goed gedaan, deze vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op elke vraag kan je een antwoord geven. Dat wil niet zeggen dat het waar hoeft te zijn. Trouwens de meeste antwoorden op vragen zijn foutief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk zijn die er:
Wanneer ga ik precies dood? of
Waar denk ik volgende week maandag aan om 16.00? of
Hoeveel mensen zijn er precies op aarde?

Allemaal vragen die je niet kunt beantwoorden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja bijvoorbeeld heeft god bestaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke vraag heeft een (juist of onjuist) antwoord. Behalve een vraag die niet gehoord is.