Hoe kan je normale dingen die normaal voor je zijn geworden als iets speciaals/uitdaging zien?

Sommige dingen worden normaal.. zoals je werk. Je blijft dezelfde handelingen doen en zo af en toe komt er wat nieuws bijkijken. Hoe blijf je het als iets nieuws zien en als een uitdaging zien? Het is namelijk erg belangrijk dat je in de dingen een uitdaging blijft zien..

Hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je kan alles dat je doet met 100% aandacht te doen, als een soort meditatie.
Je kan je zintuigen er meer bij betrekken. Als je bijvoorbeeld papieren moet sorteren, ga dan eens een met je aandacht naar je handen tijdens deze klus. Voel hoe het voelt om een papier op te pakken en weer weg te leggen, hoe voelt het papier aan je vingertoppen, hoe voelt de beweging in je arm. Of als je ergens naar toe loopt, met de aandacht bij je voeten en benen zijn, voel de druk onder je voeten als je ze neerzet, voel spieren die zich aanspannen en weer ontspannen. Dit maakt een klein wandelingetje of wat papier sorteren tot een compleet nieuwe ervaring.
Het is niet met heel veel taken mogelijk, maar je kan ook sommige taken met je ogen dicht doen, dat voelt ook compleet anders, en kan erg grappig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord!!! +1

Andere antwoorden (6)

Door nieuwe handelingen aan te pakken leer je nieuwe vaardigheden. Soms gaat dat langzaam, maar het kan ook onverwachts snel gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ook bewust te ZOEKEN naar nieuwe uitdagingen. als werk bijvoorbeeld teveel routine wordt, dan is het goed om te zoeken naar nieuwe dingen/taken/kansen die je kunnen prikkelen en uitdagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik voor mijzelf spreek: Door te streven naar beter en efficienter. Altijd blijven denken hoe iets nog beter of efficienter kan en daar ook naar handelen daar waar dat mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door uit te zoeken of je bij kunt leren, promotie kunt maken, competitiegericht kunt gaan werken of anderen kunt gaan opleiden...
Gaat het om dagdagelijkse zaken dan is het misschien een idee om af en toe iets onverwachts proberen te doen, een spannend uitje of reisje bijv..of gewoon zomaar een dagje vrij nemen...of je huis compleet anders inrichten...de inhoud van je kledingkast evalueren....er is zoveel te verzinnen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me vrijwel onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen. De uitdaging in je werk moet er ook wel inzitten. Als het werk afgebakend is dan is er weinig ruimte voor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zijn dat geen normale dingen, hoe simpel kan het zijn...

Je kunt saaie dingen niet als speciaal zien... Dat is vragen om domheid, en dat kan ook niet...

Elke ademhaling is nieuw, wist je dat? En is ademen saai? Nee dat is niet saai, want het is je leven en is van levensbelang...

Alles is superspeciaal, alles... Je krijgt elke keer weer de mogelijkheid om te leven, leven is zo kostbaar... Je krijgt momenten te beleven, zo kostbaar... Als je het leven zo kunt zien is alles kostbaar, zelfs in de file staan is kostbaar... En saai werk bestaat niet... Want je kunt leven en hoe maakt toch niet uit... Hoe je leeft maakt niet uit, DAT je leeft dat maakt wel uit...

Zie dat en doe nooit meer saai...