Mag een moslima in huis sexy gekleed lopen ?

op straat moet een moslima altijd lange kleding aan.
maar moet dat in huis ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
9.6K

Het beste antwoord

Hahaha, wat leuk. Ik ken er maar een paar natuurlijk, maar ja hoor, als de gordijnen dicht zijn en de eventuele visite naar huis, kleden ze zich gewoon net zo mooi of sexy als ze willen hoor. Mijn vriendin heeft spullen in de kast hangen die ik al never nooit zou dragen.
Mar het is wel gelegeheidsspul ; het is echt niet zo dat zodra de deur dichtgaat ze zich in sexy lingerie hullen (maar dat doen de meeste Nederlandse vrouwen ook niet; die lopen ook gewoon de hele dag in iets wat lekker zit en makkelijk draagt. Het grootste verschil is eigenlijk die hoofddoek en de verhullende kleding, maar die is echt voor de buitenwereld. De mooie spulletjes bewaar je voor je man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer, mooi gesproken zoals (bijna) altijd :-)
+1

Andere antwoorden (10)

Volgens mij mogen ze binnenshuis zichzelf zijn zonder hoofddoek en lange jurken enzo.
Echter als het zichbaar voor de buren is en als er visite komt niet.

Ik denk dat moslims qua sexy kleding ook best hun slaapkamerdingetjes hebben hoor, alleen wordt hier niet te koop mee gelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe mag ze zich thuis anders kleden. Het doel van die kleding is dat ze andere mannen dan haar eigen man niet begeert. Thuis bij haar vader en broers zal ze niet in een minirokje rondlopen, maar als er alleen maar vrouwen zijn dan mag dat best. Moslima's zijn op een feest met alleen maar vrouwen of in de sauna vaak ook niet preuts, het gaat erom dat mannen haar niet zien. Sommige vrouwen tutten zich ook enorm op, om dit aan andere vrouwen te laten zien.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel natuurlijk: dat ze niet door andere mannen dan haar eigen man WORDT begeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk mogen ze wel in de slaapkamer er sexy uitzien, anders lijkt het me erg saai.
Ik ben in het verleden regelmatig (vaak onverwachts) bij Marokkaanse en Turkse gezinnen over de vloer geweest (niet in de slaapkamers), maar de orthodoxe moslima lopen er in huis ook altijd zeer degelijk rond.
Soms zelfs vluchten ze weg naar een ander vertrek, omdat er een vreemde man in huis is.

Er zijn echter ook veel verlichte (verwesterde) moslima waar dat anders ligt.
Maar die zie je dan ook in het stadsbeeld zonder hoofddoekje, zonder lange rokken e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thuis mogen ze hoeven ze zich niet helemaal te bedekken. Maar komt er mannelijke familie of vrienden langs dan moet dat weer wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat vrouwen die in burka o.i.d. rondlopen juist sexy lingerie daaronder aanhebben, bijvoorbeeld een verenstring. Ik verwacht niet dat elke moslima die normaal gesluierd over straat gaat ook daadwerkelijk constant lingerie aanheeft, maar het zal zeker wel voorkomen. Het idee van het bedekt rondlopen is ook dat vrouwen niet bekeken mogen worden als lustobject en daarom haar en lichaamsvormen moeten bedekken. Tegenover een echtgenoot hoeft dit natuurlijk niet, dus thuis zullen ze best sexy rond mogen lopen als alleen de echtgenoot thuis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan je fantasie mankeert helemaal niets :)
In huis mag je dragen wat je wilt, bedekking van de huid/haar is dan niet nodig.
De schoonheid van de vrouw is alleen voor haar echtgenoot bedoeld.
Het doel van de bedekking is dat je andere mannen niet in gelegenheid stelt om andere gedachtes op te wekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik geen enkel bezwaar tegen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt maar net aan wat haar man haar toestaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Ania;

Van mij wel; vrijheid blijheid. Maar het zal voornamelijk afhangen van hoe strikt zij en haar man de gedragsregels van de koran interpreteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor.
Alleen naast haar man...