Kan je gerbera's en germini's drogen? En hoe pak je dat aan?

Ik heb een bos bloemen gekregen, maar nu ze bijna gaan verwelken wil ik een paar bewaren. Alleen geen idee of germini's (mini-gerbera's) te drogen zijn, of dat die alleen maar vies worden.
En ook geen idee hoe ik het zou moeten aanpakken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
12.2K

Het beste antwoord

Hoi Fynnya,

als je bedoelt dat je ze kunt drogen om als droogbloem op een vaas te zetten dan is het antwoord nee. Zoals hier eerder aangegeven is is de gerbera een heel tere bloem die zelfs bij verwelking al snel haar blaadjes laat vallen.

Buiten het inderdaad drogen in een boek kun je ook nog het drogen in de oven proberen. Ik ben daar ooit eens een site over tegengekomen maar ik weet zo niet meer welke dat was, maar als je even googled op 'bloemen drogen in de oven' dan denk ik dat je al een hele lijst met resultaten zult krijgen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zal heel moeilijk worden. Een gerbera is zeer schimmel gevoelig en zoals je wellicht hebt gemerkt een zacht gewas. Het enige wat je eens zou kunnen proberen is gewoon op de oude manier in een oud boek leggen of telefoongids (bestaan die nog?) vervolgs een flink gewicht er op leggen en een weekje later kijken wat het resultaat is. gewoon drogen als bij een roos of lavendel is helaas niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen een dikke boek zetten...
En laten staan daar.
Niet de hele bloem hoor.!