Wat zijn de voordelen van internationalisering?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan je een toelichting geven , over welke internationalisering. Bedoel je globalisering ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En op welk gebied? Je vraag staat nu bij overig, dus het is onduidelijk met betrekking tot wel vakgebied je dit wilt weten.

Antwoorden (4)

Ha, die Klausjuh;

De voordelen zijn vooral voor producenten en verkopers; zij kunnen hun afzetgebied uitbreiden, schaal van de productie vergroten, productie naar lagelonenlanden uitbesteden, fiscale voordeeltjes halen, de overhead verminderen en de winsten verhogen. Zolang het goed blijft gaan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Porter: Als elk land van zijn concurrentievoordelen gebruik maakt, wordt alles voor iedereen goedkoper en beter. Bij vrij verkeer van handel en personen.

Als wij beter en goedkoper gas kunnen leveren dan Duitsland, waarom zou de duitse staat dan een gasheffing moeten heffen zodat duitse gasleveranciers beter kunnen concurreren? Voor het gasbedrijf is dat fijn, voor de duitse consumenten niet, die betalen teveel en subsidieren zo dat gasbedrijf, via een onzichtbare belastingheffing, via de prijs.

Dat geld uiteraard andersom ook. Als Hennes&Mauritz (zweeds) beter en goedkoper kleding kan inkopen en distribueren, dan gaan we niet naar de nederlandse buurman om daar meer te betalen omdat het anders zo zielig is voor de nederlandse kledinghandelaar.

Zo is het in het groot ook. Tariefmuren en handelsquota zijn ter bescherming van een kleine groep, niet van de consument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afhankelijk vanuit welk perspectief je dit bekijkt, zou je vraag iets meer afbakenen.
Vanuit bedrijfsperspectief:
- schaalvergroting
- kostenreductie
- groter afzetgebied
- breder netwerk
- meer marktpotentieel
om er maar even een paar te noemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De deelname aan het programma geeft je studies en diploma een duidelijke meerwaarde.

Je krijgt de kans je een eerste werkervaring op te doen als springplank naar een job.

Het geeft de mogelijkheden om je vaktechnische vaardigheden te verbeteren.

Het geeft de mogelijkheden om je taalvaardigheden te verbeteren.

Het laat je kennismaken met Europese culturen.

Het vergroot je zelfstandigheid.

Het betekent een belangrijke troef in je curriculum.