Waarom staat een % teken achter het getal en bijvoorbeeld een € teken voor het getal.....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

ik vermoed dat dit eerder een conventie is.
Bovendien het Euro-teken staat niet altijd voor het bedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15 % is een volkomen onzinnige uitdrukking
Wel zinvol is
15 % van mijn omzet. Achter procent moet je dus altijd iets schrijven om het betekenis te geven.

$ 15 kun je schrijven omdat het $ teken een qualifier van het bedrag dat erachter staat. Je mag het er ook achter schrijven zonder dat de betekenis verloren gaat, maar dan schrijf je vaak niet het symbool.
15 USD