Zijn alle dingen die je nog nooit hebt gezien "vreemd"?

Of kun je de vreemdheid nog in gradaties indelen?
En zo ja; wat is het vreemdste wat men heeft heeft waar kunnen nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Wat iemand vreemd vindt, hangt af van eigen interpretatie. Als je dagelijks in Amsterdam door de wallenbuurt loopt, en koffieshops bezoekt, zie je genoeg dingen, die voor een willekeurige landbouwer in een dorpje in Brabant heel vreemd zullen zijn.

Verder is zeker niet alles vreemd, wat je nog nooit gezien hebt. Je bent namelijk op veel al voorbereid. Ga naar een dierentuin en zie diersoorten die je nog nooit gezien hebt. Je vindt dat niet snel vreemd, want je weet vaak dat ze bestaan, maar hebt ze enkel nog nooit gezien. Wijkt 1 van dieren af van de rest van de groep, dan zul je dat waarschijnlijk wel vreemd vinden.

Ook als iets compleet nieuw voor je is, dan betitel je het meestal als vreemd. Je zit te lunchen op je werk in de kantine, en iemand doet plots een handstand en roept dat hij Bassie is. Dat is vreemd, terwijl je beide zaken (een handstand en Bassie) vast wel eens gezien hebt. Het valt uit de toon en daarom is het vaak vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja ik denk van wel, alles wat je dagelijks ziet is "normaal."Als je naar je werk rijdt en weer naar huis terug gaat .Ik ben wel eens een exobisionist tegen gekomen ,dat had ik nog nooit gezien, dat was vreemd.Ik schrok mij werkelijk kapot. Iemand in elkaar zien slaan is ook vreemd.Dit zijn vreemde gebeurtenissen die dan ook veel indruk maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik behoorlijk verbaast zou opkijken als ik een lilliputter tegen kom met het hoofd van een Gorilla...

Dus wat ik nog nooit gezien heb is inderdaad vreemd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Het namelijk heel vreemd om dingen die je nog nooit gezien hebt vreemd te vinden. Die heb je namelijk nog nooit gezien. Vreemd.
14 jaar geleden
Ha, die Lavendel;

Ja, dingen die je nog nooit eerder hebt gezien of meegemaakt zijn voor jou tot dat moment meestal vreemd. Maar daarom nog niet raar of anderszins negatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je iets vreemd vind of niet is ook cultuurgebonden. Wat een inboorlingenstam normaal vindt, vinden wij vaak vreemd. Al zie ik dan bepaalde handelingen nog zo vaak, toch blijf ik ze vreemd vinden. (bv het spugen in eten voordat het op tafel komt)

Over het algemeen: hoe vaker je iets ziet, hoe meer gewoon je het gaat vinden. Dat kan zelfs om heel schokkende of bizarre dingen gaan denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog: als je iets nog nooit hebt gezien en je weet helemaal niet van het bestaan ervan, heb je zelf de kans dat je het helemaal niet ziet!!!!!
Ik hoorde dit laatst op tv. Dit ging over mensen op een eiland die van veel dingen het bestaan niet wisten. Op een dag kwam er een man aan die de mensen beloofde dat er een schip aan zou komen (met eten ofzoiets). Toen het schip aankwam, zei de man dat tegen de mensen. Ze keken en zochten, maar zagen niks, terwijl het schip toch al duidelijk zichtbaar was.
Aangezien wij nu tv, radio en internet enzo hebben, kennen wij heel veel dingen en denk ik niet dat je zelf snel zoiets mee zal maken.

Het was op tv en ik neem aan dat het wel waar is wat ze zeggen, maar ik zeg het nog maar even: ik heb het niet zelf verzonnen hoor!