Hoe kom ik te weten welke namen er staan op het monument voor het spoorweggebouw op de Catharijnesingel in Utrecht?

Googelen leverde me helemaal niets op.

14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Is het dit monument wat je bedoelt? De beelden.
Daar staan verder geen namen op.

Op de plaquette staan wel namen:
De tekst op de plaquette luidt:

'TER GEDACHTENIS
AAN HEN DIE VIELEN
C. VAN DONSELAAR L.H. PENNINKX
C.J. VAN GEELEN J.G. POORTMAN
J. GIES G.B. TIENTJES
S. DE LANGE B.H.H. VENEMA'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie, op de beelden staan dus wel degelijk 500 namen. Ik zoek ff verder.

Toegevoegd na 32 minuten:
Update, de 2 foto's met alle namen en de site waar die vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Als heel klein kind heb ik daar namen gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb t monument verder zelf nooit gezien. 561 namen staan er op.
zondag
14 jaar geleden
Dank voor die foto's @Beerg. Maar waar kan ik die namen duidelijk lezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@zondag: even op de foto's klikken voor een grote versie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of even naar de website gaan die ik erbij deed en daar de foto af halen, dat is nét een tikkeltje duidelijker. Voor het gemak nog een keer de site:
http://www.mp-produktie.nl/railn/pic1423.html Even naar beneden scrollen.

Andere antwoorden (3)

Waarom ga je er niet gewoon een keer heen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je er eens naar toe gaan?
Je zou ook informatie kunnen vragen bij de Utrechtse monumentenwacht, zij kunnen je ongetwijfeld helpen.

http://www.monumentenwacht-utrecht.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga erheen. Het monument staat op zes minuten lopen van Utrecht CS.

Toegevoegd na 41 seconden:
Probeer het eens via publiekscontacten{a}prorailnl .

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel prorail.nl .
Plaatje bij antwoord