mag je filmen op een toilet?

paul de leeuw liet dit weekend een filmpje zien van een toileteerende vrouw. die vrouw zat in het plubliek, iedereen moest vreselijk lachen.
maar dit mag toch niet?

Toegevoegd na 19 minuten:
http://player.omroep.nl/?aflID=10316017

vanaf 9:50

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Nee, ik vind niet dat je mag filmen op een toilet, dat is inbreuk op je privacy en erg gênant voor deze dame in kwestie.
Ze lacht wel, maar ondertussen schaam je je toch te pletter om voor heel Nederland op de wc te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Paul de Leeuw mag dat wel, hij is een taboebreker...

Toegevoegd na 57 seconden:
En ik weet zeker dat die bewuste vrouw toestemming gegeven heeft vooraf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee officieel is dat inbreuk op iemands privacy...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je mag wel in het openbaar filmen, maar dan nog mag je niet alles zomaar publiceren. Als iemand duidelijk herkenbaar is, zal je toestemming aan die persoon moeten vragen. Maar ook een publiek toilet wordt in die zin niet als openbaar beschouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat strafbaar is.
Mensenrechten.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk mensenrecht dan?
Natuurlijk niet!
Het zou toch schandalig zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je niet in Japan komen... Daar kijkt men van dat soort zaken niet meer op. Bij een soort bananasplit-show liet men bijv. toiletten omhoog komen (boven de zijwanden uit) terwijl er mensen op zitten. Dat zou in NL niet geaccepteerd worden waarschijnlijk.

Enfin, mag 't in NL? Ik denk dat er geen jurisprudentie over dit specifieke soort gevallen is - dus die vrouw zal dan een rechtszaak moeten aanspannen, mocht 't haar niet bevallen.

Ik heb 't filmpje niet gezien, maar 't lijkt mij een smakeloze actie van de in mijn ogen overbetaalde Paul. Maar dat zal 'm waarschijnlijk grotendeels aan z'n reet roesten, als anderen dat vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel gênant, maar in deze context vond ik het wel kunnen.
Je kunt zoiets van Paul de Leeuw verwachten, hij zet constant mensen voor paal en toch kunnen we het van hem blijkbaar goed hebben. Hij doorbreekt er ook een taboe mee, zonder het vunzig te maken.
Om zoiets uit te kunnen zenden moet hij wel toestemming vragen, en dat heeft hij niet gedaan zo te zien. Dus is het wel een inbreuk op de privacy en kan deze vrouw bezwaar maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, niet iedereen kan het van hem goed hebben hoor ; er kijken gelukkig nog steeds geen 16miljoen nederlanders naar, en eerlijk gezegd ken ik ook vrijwel niemand die hem het bekijken waard vind.
Het feit dat je het kunt verwachten en dat hij TOCH zo populair is, zegt niet alleen iets over Paul de Leeuw, maar vooral over het publiek.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waar, het woordje 'we' was misplaatst. Daar had 'het Paul de Leeuw-publiek' beter gepast =-) !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het absoluut niet kunnen ,van niemand en zeker van Paul de Leeuw niet.
Ik heb het gelukkig niet gezien (en ga nu ook niet kijken), want Paul de Leeuw is één van die adepten van de Vleesgeworden Wansmaak in Nederland (onder het mom van taboedoorbrekend, jeah, sure) die bij mij een onmiddellijke zap-reactie oproept, maar dit klinkt wel weer typisch als zijn soort onderbroekenlol (humor wil ik het niet noemen).

Smakeloos, walgelijk, provocerend, brutaal, en zonder enig respect voor wie dan ook, alles ter meerdere eer en glorie van het geweldige, ongeëvenaarde zelfverklaarde Supertalent. :roll: Al jarenlang dé definitie van Paul de Leeuw en dus in al die jaren geen steek veranderd. En het klootjesvolk lacht zich te pletter...

Toegevoegd na 1 minuut:
En nee, natuurlijk mag dat (nog) niet, gelukkig. Maar daar zal hij zich nog steeds geen fluit van aantrekken. Die man schijt op alles wat hij zelf wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan je een hoop stront verbieden om af te gevn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag....
Ik loop er in elk geval met een GROTE boog omheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow......... die moet ik onthouden, B. Goeie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoor ik toch èrgens bij; het klootjesvolk ;)
Ik vind je tekst wel erug grof deze keer, vooral die laatste zin :( Daarom van mij een minnetje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, doe er mee wat je wilt, Loes, maar eerlijk gezegd was ik HEEL erg mild in mijn verwoording hier. Overigens is de uitdrukking 'schijten op' danwel 'schijt hebben aan' er niet een die meneer de Leeuw zelf zal schuwen, laat staan zijn publiek, dus die verontwaardiging lijkt me een beetje misplaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben verbaasd, zo ken ik je niet, vandaar :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wind me ook over niet veel dingen op, maar de teloorgang van de Nederlandse cultuur is wel iets dat me zorgen baart, en daar kan ik dan ook heel nijdig om worden. Het zal je nog verbazen.... Een 'fenomeen' als Paul de Leeuw kan namelijk alleen maar bestaan (althans, financieel en openbaar dan) bij de gratie van een bepaald slag mensen dat OF dezelfde 'normen en waarden' heeft, OF niet doorheeft hoe verderfelijk zijn invloed is maar er zelf wel om kan lachen, OF het gewoon echt niet ziet of niet wil zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bravo Marleen. Je tekst is me uit het hart gegrepen, +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Marleen
Je haalt me de woorden uit de mond betr die gnoom de leeuw.
Als het NL publiek ietje beter was dan Paul de Leeuw, dan werd er niet naar die pummel gekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Dat mag niet.
Jammer dat mevrouw geen aangifte heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind het schandalig, stijlloos en genant.
Als die mevrouw toestemming heeft gegeven moet het in een vlaag van verstandsverbijstering zijn geweest.
Jammer dat Paul de Leeuw met zulk soort dingen wegkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag wel.
hoeft niet..
is strafbaar...!