hoeveel loon krijgen die kinderen eigenlijk?

wat krijgen werkende kinderen ongeveer per uur. ik bedoel bij kinderarbeid

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel dus in landen waar nog kinderarbeid is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
11.9K

Antwoorden (6)

Kinderarbeid is verboden en het minimum jeugdloon vanaf 15 jaar is vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderarbeid is verboden ben ik met je eens maar het gebeurd nog steeds en meer dan wij allemaal kunnen vermoeden.
Dat zal dat een paar cent zijn voor een kledingstuk, als ze dit halen. Shirt bij de wibra van 1,99.

Daar wordt stof voor gebruikt, garen, kralen, rits of weet ik veel. Dan moet over een hele lijn de kaartjes worden gedrukt met de juiste kleur, daarna wordt dit gecheckt, dan komt de prijs erop, dan het plasticklipje waaraan dit bevestigd moet worden. Dan wordt dit vaak met tientallen ingepakt in plastic. Daarover heen komen de transportkosten boot, haveninspectie, vrachtwagen naar afleveradres, vanuit het afleveradres de vrachtwagen naar de winkel, uitladen, personeel uitpakken, plastic verwijderen, en dan ophangen in de winkel. Dan de kassiere. Dit gaat natuurlijk in grote oplagen maar er moet ook nog winst inzitten voor de winkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Per uur inderdaad slechts een paar centen.
+1
Ze krijgen het loon dat ze verdienen... (Neem dit aub letterlijk en niet figuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leg dat nou weer eens uit.Of vindt je het leuk om in raadselen te spreken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je nog geen minnetje gegeven maar je zult toch met een verdomd goede toelichting moeten komen anders neem ik je niet meer serieus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch zo als het is, ik kan toch niet de werkelijkheid veranderen zoals die is.. En ze komen ermee weg, die werkgevers, wat kan ik er dan aan veranderen... Ik kan ze niet meer loon geven, Ze krijgen toch een uurloon... Als ik het ga veroordelen, dan verander ik daar niets aan, alleen krijg ik een gevoel dat ik niet wil... Wat schiet ik daarmee op? niets toch... Het loon dat ze krijgen is het loon dat ze krijgen, moet ik daar dan een oordeel over maken? Ik zou er niet voor gaan werken, maar ik ben DAAR niet... Ik ga zelfs niet voor loon hier in het westen werken, maar dat is een andere zaak... Het is zo het is, dat loon hebben ze, veel te weinig, maar het is zo... Wie gaat dat veranderen? niemand, dus what to do? En het loon is hun verdienste, dat is wat ze verdienen het is zo klaar als een klontje... Ze krijgen het loon dat ze verdienen... Ze krijgen niet het loon dat ze niet verdienen, ze krijgen niet het loon van een ander... Dus het is zo het is.. Is wel een diepe nadenker, en makkelijk mis te verstaan... Maar het is zo, kan het ook niet helpen...
Dit verschilt, maar dat het bijna niets is, is zeker.

Een voorbeeld van kinderarbeid in India:
'Sharif (ongeveer 12) is een bhattiwallah, wat wil zeggen: hij zit aan de oven en prikt er bellen glas. Hij heeft een doek rond zijn hoofd gedraaid om zijn haar tegen schroeihitte en
uitslaande vlammen te beschutten. Hij toont littekens aan beide onderarmen. Zijn ouders zijn werkloos. Sharif verdient, zegt hij, 20 tot 25 roepia's (ƒ 1,- tot ƒ 1,25, ofwel ongeveer € 0,50) per dag voor ongeveer 12 uur werk. Hijzelf krijgt op het werk een karige hapte eten, maar over zijn ouders en vier jongere broers en zussen, maakt hij zich zorgen. Zijn loont stelt zijn ouders niet in staat alle monden te voeden, en in afwachting van het moment dat andere kinderen van de familie aan de slag gaan, heeft zijn vader bij de baas van Sharif geld moeten lenen. Hoe groot de oorspronkelijke lening was, weet Sharif niet meer, maar met rente erbij is het bedrag inmiddels tot 4.000 roepia's opgelopen. Dit geld bindt Sharif aan de fabriek: hij moet blijven werken tot de schuld is afbetaald, of tot een van zijn broertjes of zusjes als onderpand kan dienen.'

Voor het volledige artikel:http://www.indianet.nl/ao-kiarb.html

In Azië in de tapijtindustrie:
Over het algemeen verdienen de kinderen 12,20 Rupees (ongeveer 95 cent) per dag, maar zelfs dit wordt vaak niet volledig uitbetaald.

Zie:http://www.thomissen.net/kinderarbeid/Kinderarbeid%20in%20Azi%C3%AB.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is vreselijk of niet. Mijn man zit er ook wereldwijd in en is manager over de lijnen van deze kaartjes te drukken en beveiligingspoorten +
Net genoeg om niet dood te gaan en te weinig om van te leven,het loon op een dag daar bukken de meeste nederlanders niet eens meer voor als ze dat op staat zien liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog ééns € 5,- voor een dag.!