Worden we onbewust steeds asocialer?

Ik las net een vraag op GV: 'Waarom zijn marokkanen dieven' of iets dergelijks. Ik snap niet hoe mensen het in hun hoofd halen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag 'm ook. Te walgelijk voor woorden. Ik heb het gelijk gemeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het goed dat je deze vraag hier neer zet ,dan hoop ik dat sommige nadenken over de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha danielle ik heb ook een reactie gegeven en melding gedaan.
@Josephina zo is dat maar blijf positief op GV merk je ook merendeel positieve reacties ach en als er een mopperkont tussen zit met een negatieve reactie die leggen we naast ons neer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad ,discrminatie blijven afkeuren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begon met melden, maar gelukkig zaten de mods er zo bovenop dat de vraag al niet meer bestond toen ik de melding wilde versturen. Alleen jammer dat die vraag hier nu weer wordt opgerakeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had hem ook gelijk gemeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed van je!

Het beste antwoord

Mensen worden steeds minder tolerant en gaan zich steeds meer op zichzelf richten. Hierdoor verhard de maatschappij en zoekt iedereen een zondebok.

In alle rassen en gelovigen zitten mensen die verkeerde dingen doen, dus dat eeuwige wijzen naar anderen heeft geen zin.

Ik ga me hier ook steeds meer om ergeren, net als jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee dit is waarschijnlijk een klein groepje dat GV ontdekt heeft en de zaak een beetje probeert te provoceren,en dan praat ik over de jeugd,de normale mensen hier op GV zijn allemaal normaal opgevoed,en zeker niet asociaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1, heb meer rare vragen gespot vanavond.
waren gelukkig snel weer weg.
Ik begrijp jou reactie ,nee we worden niet asocialer ,er zijn mensen die scheren iedereen over 1 kam.Dat is jammer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk niet we onbewust asocialer worden. Er zal vast een klein groepje er geen erg in hebben dat ze asociaal bezig zijn. Maar de groep waar jij op doelt, doen dat over het algemeen zeer bewust.

Ze doen dit bijvoorbeeld om te provoceren, ze vinden zichzelf stoer of willen gewoon anderen vervelen omdat ze zichzelf vervelen.

Dit is vaak walgelijk en daarom zijn we er op Goeievraag ook zeer alert op en wordt dit gedrag niet getolereerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat dit een reactie is geweest op zijn voorgaande vraag. Hij adverteerde toen transport via Casablanca en deze vraag is verwijderd en vervolgens kwam deze vraag er overheen.

Denk dat het bewust even provoceren is op GV, en hebben ze zich zelf ermee want deze vragen houden niet lang stand hier.

Dus of we onbewust asocialer worden aan de hand van de reacties van de GV-ers blijkt toch wel dat dit niet wordt geaccepteerd. Er zijn wel mensen die bewust of onbewust asociaal zijn maar geloof er toch nog steeds in dat het merendeel echt nog wel sociaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met je eens dat dit een hele rare vraag was. Ik denk echter niet dat dit komt omdat we allemaal steeds asocialer worden. Ik denk ook niet dat het onbewust was. De persoon die de vraag stelde, stelde ook de vraag "waarom had Hitler glad haar?".
Ik denk dat dit ook iets zegt over de gedachtegangen van de persoon. Ik denk dat het wel duidelijk is zo en dat ik verder niet hoef uit te weiden over wat de denkbeelden van deze persoon waarschijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet eerlijk toegeven dat ik als moeder van drie puber zoons vaak discussie's moet voeren over marokanen/buitenlanders/homo's.
Hun kijk hierop is heel anders dan de mijne, soms ook gevoed door ervaringen (beroving, intimidatie door groepen)
Ze hebben een negatieve kijk op andere groepen, misschien wel iets wat bij de puberteit hoort, maar als ik het vergelijk met mijn eigen puberteit is het nu een heel stuk heftiger.
Ik denk, dat mijn kinderen geen uitzondering zijn.
Ik blijf erover praten, maar in sommige gevallen zijn ook míjn argumenten op.
Dus ik denk dat niet de volwassenen asocialer worden maar dat we er wel voor moeten waken dat onze kinderen het niet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is niet zo... Wat wel is dat men zich WEL uitspreekt en vroeger niet...

Dus mensen spreken zich wel uit en komen op voor zichzelf, dat was vroeger niet...

Dat is het enige verschil...

Buiten het feit dat er verschuiving is van veiligheid... Ik ben van mening van veiligheid een globaal gegeven is...
Als je op één plek een camera neerzet om een kruising te bewaken, dan moet het zo zijn dat de extra veiligheid betaald moet worden door meer onveiligheid op andere onbewaakte kruisingen...

Dus je kunt veiligheid op een hoop vegen op plek A maar dat gaat ten koste van de veiligheid op plek B... Dat geldt ook voor sociaal gedrag... Je kunt het op plek A sociaal maken, maar dan is het op andere plekken asocialer...

En dat asocialere zie je dan vooral op straat gemanifesteerd...

Maar dat wil niet zeggen dat de wereld minder sociaal geworden is, dat evenwicht is er en zal er altijd zijn...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik zie is dat we steeds bozer worden. Hierdoor gaan we steeds meer (nare) dingen zeggen.

Niet beseffen dat we daar andere mensen ook weer bozer maken. Dus we maken elkaar bozer.

Dit wordt wel eens gezien als asociaal.

Het is een kringetje, die we met zijn allen voeden en in stand houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, datzelfde geldt ook andersom. Groet elkaar eens en mensen om je heen worden "opeens" in jouw ogen ook socialer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wij kunnen onze wereld maken zoals we die willen hebben. Alleen maar door ons zelf te aanschouwen en aan te passen. Wat we nog niet altijd weten is dat wij zelf ook in het kringetje staan. Dus door onszelf aan te pakken, pakken we de hele kring aan.
kijk maar eens opsoringverzocht

Toegevoegd na 31 seconden:
opsporingverzocht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na dit filmpje te hebben gezien: http://video.google.com/videosearch?client=safari&rls=en&q=onbewust%20worden%20we%20steeds%20asocialer&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wv#

Ja.

Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. Je hebt het zelf in de hand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen.!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Asociaal_gedrag