Je loop in het open veld en er breekt een onweers bui uit wat doe je dan (flink veel onweer en weerlichten)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

In mijn broek doen ;-)

Geintje natuurlijk maar je moet je zo klein mogelijk maken. Niet plat op de grond maar als een soort bolletje, op je hurken. Zo heb ik het tenminste altijd geleerd. En nooit onder of in de buurt van een boom of mast oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Indien men zich in open veld bevindt is het verstandig om gehurkt op de tenen te gaan zitten met de benen strak
tegen elkaar aan en het hoofd zo laag mogelijk te houden. Als de mogelijkheid er is, is het verstandig deze houding aan te nemen op een voor elektriciteit slecht geleidend oppervlak. Je moet je ogen en oren zoveel mogelijk beschermen door bijvoorbeeld een jas of je handen. Schuilen onder een boom kan levensgevaarlijk zijn aangezien de bliksem daar vaak op inslaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan mag ik wel gaan oefenen, want deze positie houd ik geen 20 minuten vol...
brr...lijkt me zo vre-se-lijk.. maar het beste is een greppel opzoeken en daar op je hurken ineengekrompen gaan zitten. En als er geen greppel in de buurt is dan gewoon op de grond zo klein mogelijk maken.

Maar als ik ergens in de buurt toch een huisje zou zien zou ik wel heel hard rennen naar dat huisje en daar gaan zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoeken naar een droogliggende sloot om in te schuilen en als het echt te link wordt op je hurken zitten, je zo klein mogelijk maken en zo min mogelijk contact met de bodem maken, dus het liefst allen contact maken met je tenen.
Rustig wachten tot de onweersbui overtrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rustig wachten... :-s ik zou behoorlijk aan t hyperventileren zijn haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, oke, ik misschien ook wel. Probeer het rustig af te wachten. In paniek raken heeft weinig nut.
ik zou heel hard gaan rennen naar de bewoonde wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er onweer opkomst is kan je het al aan de lucht zien dus zal van te voren al niet het veld ingaan +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel slim lora ;-)
via het open veld snel naar huis rennen. Als me huis ver weg zou zijn.
Jah dan maar midden in de open veld wachten tot die voorbij is.
Afstand van bomen houden. Zorgen dat me mobieltje uit staat..
Ja wat kan je nog meer doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mobieltje uit staat??? Trekt die onweer aan?
Dan ga ik gewoon door met waar ik mee bezig was, meer niet... Ik ben niet bang voor zulke dingen...

De bliksem slaat in op hoge zaken, zo lang ben ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op een open veld is er een grote kans dat jij wel het hoogste 'voorwerp' bent..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, niet op de schaal van een onweerswolk... Die rijkt veel verder en beslaat kilometers... Was ik in kilometers omtrek het hoogste punt dan zou ik maken dat ik de grond in zakte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ikke wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toch zou ik het risico niet nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX: er zijn zelfs voetballers die door de bliksem zijn getroffen terwijl zij toch ook niet het hoogste punt waren. Een aantal maanden geleden is er zelfs nog een vrouw hier in de buurt dodelijk door de bliksem getroffen terwijl ze over een brug fietste naar haar werk.
Ik zou er dus maar niet op gokken als ik jouw was. Was getekent: Ridder Schijtebroek ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hen3ette: Hele goeie reactie!
Je klein maken, maar niet liggen. Rustig blijven, geen paniek als er hoge dingen in de buurt staan zoals een boom zal deze daar eerder in slaan, dan als ik op klein ben. Maar ik niet languit op de grond liggen.

Maar je kan je natuurlijk ook van te voren bedenken, als je in een open veld loopt zie je aan de lucht dat deze gaat veranderen, en voor die tijd komt er vaak wind dus zou ik ook zo geen open veld inlopen om het op te zoeken, en de weersvoorspellingen geven ook vaak aan of er onweer kan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1! Waarom is het eigenlijk slecht om veel contact met de grond te maken??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.weerstationarnhem.nl/uitlegonw.htm