Waarom hanteren ze 's avonds langs wegen waar wegwerkzaamheden wordenverricht steeds dezelfde snelheidsborden als overdag?

'savonds werken die mensen toch niet meer langs de weg dus lijkt me logisch dat dan de borden aangepast moeten worden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Precies dat noem ik uitlokking...

Als die mensen werkelijk een beetje respect hadden, dan draaiden ze die borden om voordat ze (niet in de file) naar huis rijden...

Toegevoegd na 2 minuten:
En dan dubbele straffen bij zulke overtredingen, is dubbel uitlokking in mijn optiek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn plekken genoeg waar overdag gewerkt word en s'avonds niet en waar ook geen afzetting staat.Onzin om dan nog te eisen dat je langzamer moet gaan rijden.
Het zou juist meer begrip kweken om alleen beperkingen op te leggen als het daadwerkelijk nodig is.+1

Andere antwoorden (5)

De wegversmallingen zijn nog steeds in plaats. Het zou onverantwoord kunnen zijn om dan met volle snelheid te rijden, is de redenatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist 's-avonds wordt er langs de weg gewerkt, omdat dat het minste verkeersbelemmering met zich meebrengt. Onderhoud of storingen aan de matrixborden gaat dag en nacht door, ook in het weekend.
De keuze om buiten 'kantooruren' je niet aan de snelheidsbeperking te houden kan wel eens erg duur worden, omdat er juist op die momenten extra op gecontroleerd wordt.
14 jaar geleden
Zodat ze jou meer geld uit je zak kunnen trekken als ze staan te flitsen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als ze alle borden iedere dag omdraaien nog steeds onveilige situaties ergens kunnen ontstaan. Als je met volle vaart op 2 stroken zal rijden en ineens gaat dit naar 1 strook dan moet je volop in de remmen en als je veel verkeer achter je hebt kan dit tot vervelende situaties lijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steeds vaker worden wegwerkzaamheden juist (ook) 's avonds en 's nachts uitgevoerd om het verkeer zo min mogelijk te hinderen, en omdat het dan rustiger en veiliger is voor de wegwerkers. Het wordt er niet veiliger op als juist dan iedereen met een rotgang langsjoekelt.