Is het verplicht dat na werkzaamheden aan de stoep, de werknemers de stoep ook bijvegen?

De stoep is open gemaakt en weer netjes dicht gemaakt maar ligt nu vól zand en modder.. Hadden ze dit niet bij moeten vegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (7)

Ja, het hoort bij hun werk om al het zand dat ze hebben losgemaakt weer netjes bij te vegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hoeven ze niet te doen..
Ze hebben de opdracht om bv een probleem op te lossen..
Als dat doel bereikt is, zijn de werknemers er klaar mee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm, lekker makkelijk dan.. :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie in de vraag niet dat er bergen zand en modder liggen, Als er gewoon wat zand en modder is achtergebleven hoeven ze het echt niet op te ruimen..
Vaak gaan dit soort mensen gelijk verder naar een volgende klus hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen bergen, wel hier en daar hoopjes en de straat ziet er vies uit... misschien ben ik wel zeikerig.. maar ik loop alles naar binnen en kan het zelf ook vegen maar dan kan ik de hele straat doen. Dat ben ik niet van plan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor ik snap best dat je dat irritant vind je hebt nog kans als het de hele straat is, dat er nog een veegwagen komt om de grootste rotzooi op te ruimen.
Maar dat zal niet in het weekend gebeuren denk ik..
Ach wat is verplicht? Het was wel zo netjes geweest, vooral van die modder, maar een stoep die net dicht is gelegd hoort wel zand overheen te liggen, wat dan weer tussen de stenen moet worden gelopen zodat het minder snel verzakt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zou er even een bezem overheen halen, en er verder een fijn weekend van maken!
Zo zonde van je energie en tijd om een klacht in te gaan dienen! En je schiet er geen bal mee op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt ervan af. In Nederland is dat slecht voor de naam van 't bedrijf, maar ik denk niet dat 't in alle gevallen verplicht is. In een land waar 't elke dag hard waait, zal men zich er niet druk over maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel die vraag maar eens aan de uitvoerder, dan komen ze netjes terug met de verontschuldigingen als je geluk hebt.. Ze moeten alles weer in de oude staat terugbrengen, zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja en de oude st(r)aat lag niet vol met zand..
Toch maar even bellen misschien..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de gemeente belt, is het nog beter... Dan worden ze soms heel snel...
Het zand wat er ligt is het zogenoemde vulzand voor tussen de stenen/tegels. Dat dit niet wordt opgeveegd is dat dit vanzelf moet wegspoelen in de voegen die er nog zijn. Maar is dit nu echt het grote probleem dat er wat zand ligt. Of vind je het belangrijker dat het weer dicht is. Dus de stratenmakers verplichten om wat zand weg te vegen. Vind ik persoonlijk iets te ver gaan. Je kunt een automonteur toch ook niet verplichten je auto te poetsen, omdat er wat onder de motorkap gerepareerd is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 inderdaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t is niet wát zand.. t zijn echt hoopjes en veel modder (door de regen nu..) en tuurlijk ben ik blij dat alles weer dicht is. Het is vervelend dat ik steeds vieze voeten hebt, duizend keer moet voeten-vegen en dan nog alles naar binnen loop, er is namelijk niet overheen te stappen.
Ik kan het weghalen, natuurlijk, geen probleem, maar ben niet van plan om de hele straat te doen. Het is niet dat ik te lui ben om het zelf weg te halen maar vroeg me af of het bij hun taak hoort. Dat wist ik namelijk echt niet.. Trouwens, in de vergelijking met de automonteur, daar verwacht ik niet van dat hij mijn hele auto poetst maar verwacht ik wel dat als hij olie op mijn auto morst dat hij dit weghaalt..
'Moeten' is natuurlijk een beetje moeilijk, maar ik vind dat ze het zo niet achter mogen laten.
Je mag verwachten dat ze hun werk netjes achter laten. Het is ook een hele kleine moeite als je toch al loopt te vegen.
Ik zou even bellen