Wanneer je op Antarctica in zuidelijke richting verder gaat, wat is het eerste land dan dat je tegen komt?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ter verduidelijking: je komt vanuit het noorden; van Nederland, over Kaapstad door naar Antartica en in dezelfde lijn verder..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Het beste antwoord

De richting die je aangeeft is niet helemaal duidelijk want Nederland ligt op ong. 5 graden OL en Kaapstad ong. 20 graden OL.
Aan de andere kant van de zuidpool moet je dus kijken naar het vaste land tussen de 160 en de 175 graden westerlengte. Dat is ongeveer het midden van de Stille Oceaan. Je komt dan eerst wat kleiner eilanden van Polynesië tegen en daarna Hawaï en het eerste vaste land is Alaska.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hangt er helemaal vanaf van welke kant je aan bent gekomen. Op een gegeven moment kan je niet meer verder naar het zuiden en loop je weer in Noordelijke richting!

Als je in een rechte lijn (verticaal) naar het zuiden loopt vanuit Nederland, zal je hoogstwaarschijnlijk in Nieuw Zeeland uit komen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Als je in een rechte lijn vanuit Nederland naar beneden loopt, kom je in het gebied Tsjoekotka, Rusland uit. Of er moet nog een klein bounty eiland tussen zitten. Kijk maar naar de breedtegraad van Nederland. Nederland ligt op ongeveer 4 graden. Tegenovergesteld zit je dan op de breedtegraad -176, die loopt ten oosten van nieuw Zeeland, het eerste wat je dan tegenkomt is Rusland.

Toegevoegd na 23 minuten:
Even voor de duidelijkheid:

Je komt natuurlijk niet direct in Rusland uit, je komt in Rusland nadat je de Zuidpool bent overgestoken.

Toegevoegd na 28 minuten:
Volg de zwarte lijn!!! Dan zie je precies waar je uitkomt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou zeggen ga in het midden van antartica staan en trek een lijn richting het zuiden... dan heb je je antwoord... want net als wat mijn voorganger zei vanaf welke kant kom je aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen. Wanneer je precies maar dan ook precies op het zuidpunt staat, kun je alleen nog maar in de diverse noordelijke richtingen, en daar zul je er dan eentje van moeten kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antarctica zelf.

De zuipool (Het meest zuidelijke puntje van de aarbol) ligt op antarctica. Dus je kan nooit zuidelijker zijn dan dat continent zelf, zonder van de aarde weg te gaan, waarna het dubieus is of je nog van het zuiden kan spreken omdat je refenrentie kader anders wordt.

Zodra je van de zuidpool wegloopt loop je naar het noorden, en kan je na Antarctica zelf in zuid america, afrika, azie of australie terecht komen. Voor noordelijker gelegen landen zla je even op de globe moeten kijken in hoeverre zie bedekt worden door de zuidelijke continenten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welke zuidelijke richting wil je verder op Antartica? Je kan nog maar één kant op naar het noorden. Aan jouw de keus vanuit welke hoek je Antartica verlaat. Dus je kan niet zuiderlijker en kan geen land tegenkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien was zuidelijk niet het juiste woord: je gaat gewoon in dezelfde richting verder als waar je vandaan kwam..