Waarom is goud meer waard dan zilver en zilver meer waard dan brons?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.4K

Het beste antwoord

In principe is het inderdaad een kwestie van vraag en aanbod. Het verhaal over schaarste is echter niet helemaal correct, zo is van al het goud dat ooit uit de aarde gehaald is nog zo'n 98% beschikbaar terwijl van al het zilver dat vorig jaar uit de grond gehaald is meer dan de helft gebruikt/verbruikt werd in de industrie. Dus zilver wordt schaars waar goud alleen van hand verwisseld.
Meer informatie over goud en zilver kun je vinden op het Edelmetaal Blog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat goed zeldzamer is dan zilver, en de verhouding tussen vraag en aanbod anders is. Net als tussen zilver en brons...

Toegevoegd na 14 seconden:
goed=goud ahum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo ooit afgesproken...

Ik zou platina, goud en zilver genomen hebben, maar mij hadden ze niets gevraagd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe schaarser iets is hoe duurder. Die regel gaat meestal op. (hoewel designer bikini's per gram duurder zijn dan goud).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag en aanbod, dear Lize, vraag en aanbod