Waarom onthouden sommige mensen het na 1 keertje doorlezen en sommige mensen nog geeneens om er 5 uur aan te besteden?

LEREN

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

Iedereen is uniek.
De ene heeft talent in voetballen, de ander in muziek... De ene is heel goed in wiskunde, de ander heel slecht...

Zo gaat dat met leren (helaas) ook. Dit heeft niets met je intelligentie te maken, maar simpelweg met het feit dat de ene er minder goed in is. Diegene is dan weer goed in andere dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je iets snel en makkelijk of langzaam en moeilijk leert hangt niet alleen af van je capaciteiten, maar ook van het feit of het onderwerp je interesseert.
Als je hobby bijvoorbeeld film(sterren) is, dan zal je gemakkelijk een rijtje jaartallen met belangrijke filmfeiten onthouden.
Maar zodra je een rijtje jaartallen met gebeurtenissen tijdens de Middeleeuwen moet leren, terwijl je daar helemaal niets mee hebt, dan zal dat een stuk moeilijker gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet van mezelf dat het bij mij vooral te maken heeft met intresse. Wanneer ik iets intressant vind onthoud ik snel, wanneer ik het niet intressant vind kan ik leren tot ik een ons weeg maar blijft het met zeer veel moeite hangen! Ik weet dat ik vrij makkelijk leer, denk voor een deel ook te maken heeft met je IQ.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens naar het volgende: Als je zelf een nieuw telefoonnummer gekregen hebt, hoe lang moet je dan dat nummer leren? En als je een telefoonnummer krijgt van een ander, hoe lang moet je daarop leren?

Dus het antwoord is, hoe belangrijk het is voor je, hoe sneller dat je leert en kunt leren...

Dus ik weet dat jij die zaken die je in 5 uur er nog niet in hebt zitten totaal onbelangrijk vindt...

Maar als je onm (onderweg naar morgen, als het nog bestaat) heel leuk vindt, dan kun je alles volgen en onthouden, hoe zou dat toch komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom kan de ene zo goed voetballen dat hij prof wordt en blijft de ander zijn leven lang bij de plaatselijke club?
Waarom wordt de ene een beroemd muzikant en speelt de ander nog steeds de 3e partij bij een plaatselijk orkest?

Het heeft allemaal te maken met je talenten. Als iedereen ontzettend goed kon leren was er niemand om het laaggeschoolde werk te doen. Naast talent heeft het echter ook te maken met veel oefenen. Dus blijf oefenen, dan zul je zien dat het steeds sneller gaat.