Waarom is kriebelen alleen maar fijn als een ander dat bij je doet, en niet wanneer je het bij jezelf doet?

N.a.v. een andere vraag. Ik bedoel dan op je arm of op je rug ofzo. Als je dat bij jezelf doet dan voel je niks bijzonders.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
6.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het als ik het zelf doe ook fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw zegt altijd hetzelfde en ik dacht al dat ze het gewoon door mij gedaan wilde hebben hahah. Goede vraag!!

Het beste antwoord

Misschien voel je het minder omdat je het niet alleen op je arm of rug voelt, maar ook in je vinger. Daarnaast weet je precies waar je eigen vinger naartoe gaat en wat voor beweging hij maakt, waardoor het minder bijzonder voelt en je je ook niet volledig ontspant.
Je hoofd zit misschien meer bij het besturen van je hand dan bij het gevoel van het kriebelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat als je het zelf doet het voorspelbaar is... Je kunt je niet overgeven als het voorspelbaar is...

Als een ander dat doet dan is het onvoorspelbaar en dus kun je je eraan overgeven... En dan ontsnapt de spanning...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, juiste antwoord
Ik vind het juist vervelend als andere mij kriebelen. Als ik het zelf doe gaat het nog wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm, ik kriebel mezelf heel graag in de hoeken van mijn bovenlip en vind dat lekker, als anderen mij kriebelen vind ik dat soms wel lekker en soms niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik mezelf op de binnenkant van mijn arm kriebel, vind ik dat wel fijn hoor. Maar als mijn vriend dat doet, jeukt het! hahaha. Goeie vraag!