Wat wordt bedoeld met een laid back way of life?

BV de Engelsen vinden ons vaak een laid back way of life hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Laid back betekend 'rustig, stressloos.

In Engeland doet men veel sterker mee aan 'the rat-race'. Het eindeloos concureren tegen je collega's en andere bedrijven om vooral de beste te zijn. Gevolg: Lange werkdagen tegen weinig geld. Veel spanning in je dagelijks bestaan vanwege financiele & werk zorgen.

In Nederland hebben we een paar dingen goed geregeld: De werknemer is goedd beschermd door allerlei CAO's en vakbonden. Hierdoor is ons bestaan veel rustiger en hebben we tijd voor onszelf, en de mogelijk rustig na te denken oevr wat we nou eigenlijk echt willen. En dat dan ook te doen.

Zie ook de wikihow 'how to be laid back. De intro:
Whether you're a worrywart, a perfectionist, an overachiever, or a workaholic, you've probably envied people who seem to float through life gracefully, never concerned (like you are) about what might happen if they don't do this or don't do that. Perhaps they're not the most motivated or accomplished people you've met, but they always seem content. If you're on the opposite end of the spectrum--always doing, never satisfied--here's how to sit back, relax, and enjoy the ride that is your life.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ontspannen, relaxt, geen vuiltje aan de lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze mentalitiet van 'leven en laten leven', en omdat wij zelf een hekel hebben aan honderduuzend regeltjes van wat wel of niet kan of mag, leggen we die regeltjes anderen ook niet gauw op. Engelsen zijn vaak toch wat conventioneler, en die vinden dat vrije gevoel een verademing.