Hoe komt het dat je als je in de narigheid zit,elkaar opzoekt voor sex? grote gezinnen voor de oorlog en erna.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Met een lekker stevig pot sex is niets mee en vergeet je even de ellende en voel je de warmte van elkaar en geeft steun, vertrouwen. En de pil was er toen nog niet en een pepermuntje tussen je knieen vasthouden om niet zwanger te raken lukt ook niet. Vandaar ook die grote gezinnen nu kan je alles regelen met condoom, pil, spiraaltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar ik vraag mij toch af,waar blijft het verantwoordelijksheid gevoel,zoveel kinderen onderhouden.

Andere antwoorden (6)

Mensen zoeken elkaar *altijd* op voor seks.

Voor de oorlog en kort daarna (tot ongeveer 196x) was er nog geen goed toegankelijke anticonceptie. Daar kwam bij dat de kerk toen een grote invloed had; die kerk vertelde de mensen dat seks alleen mocht indien het in het teken stond van het gebod "gaat heen en vermenigvuldigt u".

(Waarbij de kerk vergat te vermelden dat twee keer twee vier is, en dat twee kinderen dus genoeg is.)

Na 196x kwam anticonceptie voor brede lagen van de bevolking beschikbaar, werd het gebruik ervan door de maatschappij geaccepteerd, en werd er minder naar de kerk geluisterd.

Daar kwam bij dat de welvaartsstaat ontstond, waarbij de staat voor onze oudedagsvoorziening zorgde. Het was dus niet meer nodig om veel kinderen te hebben om ook na je 60e goed te worden verzorgd.
14 jaar geleden
narigheid is niet fijn, sex is heel fijn,
het heft elkaar op?
en inderdaad, mensen zoeken elkaar altijd op voor sex
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft er ook mee te maken,dat de TV het niet zo goed deed toen en er geen pornosites waren! Dus ging je maar vroeg naar bed en tot overmaat van ramp,kwam ook meneer pastoor regelmatig langs met de vraag: Hoe is het vrouw Huppeldepup,is er nog geen nieuw kindje op komst? Bij de gegoede burgerij zei hij geen vrouw,maar mevrouw,maar de strekking was gelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
humor +
Als je niets meer hebt, dan blijft dat over om te doen samen... Vandaar... Maar dat was altijd al zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zoekt naar bevrediging letterlijk en figuurlijk in barre omstedigheden,heb je toch nog iets plezierigs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat vaak bevredigend voelt!