Wie weet moeilijke galgjewoorden?

Moeilijk als in een combinatie letters die weinig mensen raden, niet moeilijk als in "Kijk ik plak 10 woorden aan elkaar nu is het moeilijk!!"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Schouw

Vijf letters die allemaal beduidend weinig voorkomen in het alfabet (vaak hangen ze al als alleen de O is geraden, en heel soms de OU, maar dan blijft er nog zo veel over, dat het één van de lastigere woorden is.

Hoe langer een woord is, hoe minder woorden er zijn met letters ongeveer op dezelfde plaats, dus hoe makkelijker het te raden is. Hoe korter, hoe moeilijker. Vooral als je de meest voorkomende letters (E. N. D. R. T enzo) zo veel mgoelijk vermijdt, en zoveel mogelijk zeldzame letters (W, B, J) probeert te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, dit bedoelde ik dus. Gewoon normale en niet heel lange woorden. Beste antwoord komt eraan.

Andere antwoorden (10)

Erwtengrutte of alleen erwtje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vieux

Toegevoegd na 28 minuten:
palmoliepers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat is Nederlands?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep!
Een collega heeft me onlangs laten hangen met Sphynx.
Hij wist nog niet dat het tegenwoordig als sfinx geschreven wordt. Maar de Sphynx is ook een kattensoort.

Ik heb de collega terug gepakt met het volgende woord:
przwalskipaard

Toegevoegd na 20 minuten:
Ok, ik weet er nog één, met dan aan een vraag van Suniram:
hippopotomonstrosesquippedaliofobie

(http://www.goeievraag.nl/vraag/naast-dyslexie-slissen-hippopotomonstrosesquippedaliofobie-woorden.25508)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die noteer ik even +1
gemsnd,quiz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hyenavel (vel van een hyena)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Quadrafonie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elektriciteitsproductiemaatschappij

Toegevoegd na 32 seconden:
Populair
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het woord;
Alfabetischlexiografischevolgorde.