Kun je er voor zorgen dat je weet dat er post is gekomen, terwijl je brievenbus vier verdiepingen lager zit?

(zonder te gaan kijken dan hè?, haha)
ik dacht aan een sensormatje, of een camera... maar hoe zorg je dan dat je weet dat er post is gekomen, vier verdiepingen hoger? Ik kan natuurlijk niet een kilometer draad door het gebouw gaan trekken...

Weet iemand of dit echt kan? En wat heb je er dan voor nodig precies?

thanks!

Toegevoegd na 1 uur:
Mijn brievenbus is niet zichtbaar vanuit huis.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Je hebt sensoren die af gaan als er iets de straal doorbreekt. Plak die bij de opening van je brievenbus en je weet wanneer er post is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klinkt als iets wat te doen moet zijn.... misschien met een dikke batterij of zo... want zoals iemand al suggereerde... geen stroom in de brievenbus...
Cryofiel
14 jaar geleden
Dan heb je wel iets nodig dat een draadloze verbinding heeft met een zoemer bij jou thuis. Anders hoort de hele buurt dat jij post krijgt, en schrikt de postbode zich lam. Met als bijkomend nadeel dat de buurtjochies dat een leuk speeltje zullen vinden. Zorg er ook voor dat het niet alleen een zoemertje is dat heel even afgaat. Als je dat net niet hoort omdat je toevallig bij de draaiende wasmachine staat, zul je nooit weten dat er post is. Een lampje dat gaat branden en *blijft* branden tot jij op een knopje drukt, is handiger. Is trouwens ook handiger als er post verkeerd is bezorgd, en buurman die om 03:30 thuiskomt en jouw post vindt, zo vriendelijk is om op dat tijdstip de post in jouw brievenbus te doen. Dan ben je niet blij met een zoemer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een lampje makkelijker is, en dat moet te doen zijn. Kijk ander gewoon even rond op internet of in winkels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vind ik een goed idee.

Andere antwoorden (4)

Eén dag de postbode opwachten en vragen om welke tijd hij meestal bij jouw brievenbus is, geef hem of haar een speling van een half uur en je loopt niet voor niets naar beneden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is meestal waar, maar we hebben hier drie verschillende postdiensten met onregelmatige tijden. Dit heb ik dus helaas al geprobeerd. ;-)
Camerasysteempjes zijn er ook draadloos, alleen heb je dan nog steeds één probleem, je hebt stroom nodig in je brievenbus, en ik gok dat dat daar niet zit!

Als je meestal een vaste postbode hebt, kun je hem/haar vragen of hij/zij bijvoorbeeld twee keer wil bellen als de post in de bus zit! Voor een lekker gebakje krijg je dit vast wel voor elkaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net als in amerika, een hendeltje erop maken. als er post in gedaan wordt moet het hendeltje omhoog gezet worden.

Toegevoegd na 41 minuten:
stop er een verfbommetje in, als er post is zie je witte voetstappen op de straat. haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je wel je brievenbus kunnen zien he, en ik zit vier verdiepingen recht boven dat ding... niet dus.
Een stickertje op de brievenbus met het verzoek aan de bezorger om even 3 keer achtereen te bellen als hij bezorgd heeft. Kleine moeite, grote dank!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is ook een optie... ;-)