Wanneer je een 1 voor een toets krijgt, wil dat dan zeggen dat je alle antwoorden fout had?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Antwoorden (8)

Ligt eraan hoe er geteld word door je leraar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekent in elk geval dat je absoluut je huiswerk niet hebt gemaakt. En een 1 geven ze niet zomaar ; dan heb je er echt verschrikkelijk met de pet naar gegooid. Het kan zijn dat je nog net 10 % van de vragen goed had ; dan is het een ''verdiende 1", maar in 'mijn tijd' gaven ze ook nog wel eens een 1 voor de moeite, al kun je je soms afvragen welke moeite. Voor je gemiddelde maakt het echter weinig uit of je een 1 of een 0 hebt.

Of er nog iets goed aan was, kun je meestal wel zien als je de toets terugkrijgt. Soms zijn het meer dan 10 relatief eenvoudige vragen waarbij wel voor elke fout een punt afgetrokken wordt ; dan kun je de helft of meer goed hebben, maar toch de stof onvoldoende beheerseen om meer dan 'zeer slecht' te scoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij kregen ook nog wel 'ns 'n punt voor 't (goed) schrijven van je naam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens marleen. +1
ik denk dat je dan alleen je naam goed hebt opgeschreven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de lol +1 :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij ook +1
Op het S.D. krijg je een 1 als je vergeten bent je naam in te vullen op het toetsblad, ongeacht of je de antwoorden alsnog allemaal goed hebt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jemig, hard hoor +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja wel hard maar heel leerzaam, vooral om het gelijk aan te leren. Ze hebben zo ontzettend veel toetsen na te kijken en als er 10 zijn zonder naam en de stapel valt op de grond met 2 of 3 brugklassen zoek dan maar uit van wie het is. Dus mijn zoon is van te voren goed gewaarshuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeps, ja ik ben dan ook helemaal uit de (kleine) kinderen, buiten mijn kleindochter dan :)
Vroeger kreeg ik altijd een 4 voor Nederlands. Omdat de leraar niet lager gaf.

Maar maakt het iets uit. Wel leuk dat je het positieve blijft zien en wilt weten welke je GOED had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft niet.

Heb je bijvoorbeeld een multiple-choicetoets, waarbij iedere vraag vier antwoordmogelijkheden heeft, dan kun je door puur gokken 25% goed hebben. Je krijgt geen cijfer voor puur gokken, dus is het correct om de eerste 25% goed niet te betrekken bij de berekening van het cijfer.

In zo'n geval krijg je (terecht) ook een 1 als je bijvoorbeeld 'maar' 76% van de antwoorden fout had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een punt per fout gerekend wordt in bijvoorbeeld een lijstje met 20 vragen, dan hoef je er maar 9 (minder dan de helft) fout te hebben oor een 1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van het scorings-mechanisme af.

Een methode is dat je voor elk antword een deel van de punten bij elkaar sprokkelt. Hierbij is het dus zo dat je bij alles fout een 1 voor de moeite krijgt.

De andere optie is een methode waar je met een 10 begint, en voor fouten worden er punten af getrokken. Hier kan het zo zijn dat je zoveel rommel hebt opgeschreven dat de 2 goede antwoorden niet voldoende zijn om en 1 te halen.

In iedergeval betekend het: Je hebt niets van het onderwerp begrepen / onthouden / geleerd