Wie heeft de heilige drie-eenheid bedacht, als die niet in de Bijbel staat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie, wat, bedoel je met heilige drie éénheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van de God, de zoon en de heilige geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God zelf denk ik. Wie zou anders bedacht hebben.?

Het beste antwoord

Dat kan alleen de heilige roomse kerk geweest ziln! Daar kan geen Hans Andersen tegen op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 maar ik wacht nog steeds op de stripuitgave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er wel,staat op de zwarte lijst der RK kerk.Is alleen in te zien door monniken en nonnen boven de 83!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha!

Andere antwoorden (3)

Zie :http://www.wat-is-waarheid.info/drie-eenheid.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heb ik gevonden en kan het zelf niet beter omschrijven:

Tijdens het Concilie van Nicea in het jaar 325 werd de basis gelegd voor de drie-eenheid zoals deze in het christendom gestalte zou krijgen. Dit Concilie van Nicea werd bijeengeroepen door de al genoemde keizer Constantijn die zich, naar men beweert, tot het “christendom” zou hebben bekeerd terwijl hij (zoals wordt aangenomen) tot zijn dood gelijktijdig (hoge)priester van een heidense religie bleef. Zijn bedoeling was om kerk en staat tot een eenheid te maken om op die manier de kerk als een instrument te kunnen gebruiken voor het bereiken van de eenheid binnen het Romeinse keizerrijk. Om daardoor zijn eigen macht als keizer zeker te kunnen stellen. Tijdens dit Concilie werd de twee-eenheid vastgelegd en werd eveneens de Jodenhaat aangewakkerd. In zo'n klimaat worden maar al te gauw besluiten genomen die voor God een gruwel zijn. Door dit feit alleen al wordt de religieuze waarde van een dergelijke bijeenkomst zeer twijfelachtig!! Op het Concilie van Constantinopel in het jaar 381 werd deze twee-eenheid uitgebreid naar de drie-eenheid doordat de Heilige Geest er aan werd toegevoegd. En zo werd het trio Vader-Zoon-Heilige Geest compleet. Een trio dat naast het al genoemde trio Nimrod-Semiramis-Tammuz zijn plaats had gekregen in de roomse leer, terwijl dit laatste trio nu bekend is onder de namen Heilige Geest-Maria-Jezus. Er is dus geen sprake van één maar van twee drie-eenheden. Waarover verderop meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgebreid antwoord +1, jammer dat A.J. Timmer de duivel weer nodig heeft voor zijn betoog, dat blijft ook altijd zo'n onderbelichte figuur.
De heilige drieeëenheid is heilig inderdaad...

Waarom omdat het zo is...
Ik zal je uitleggen wat het is...

IN jipenjanneketaal..

Ik drink Melk...

Dat is een zin, een gewone zin, Nederlandse zin... Dit is de heilige drieëenheid...

Ik = de vader
Drink = de Heilige Geest
Melk = de zoon

Dit zinnetje staat symbool voor alles wat er is in ervaring in het universum..

En alles wat er bestaat is terug te brengen tot zulke eenvoudige zinnen...

Onderwep, gezegde, meewerkend voorwerp...
de Vader, de Heilige Geest, de Zoon...

Dit is een vingerwijzing, bijt niet in de vinger, maar kijk waar die vinger heenwijst... Daar ligt de betekenis van de heilige drieëenheid...

En als je me niet snapt, geef me dan een minnetje en zeg maar dat het onzin is wat ik schrijf...
Zij die weten, zien waar ik naar verwijs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schat dat het met ervaren te maken heeft, zeg het me als ik de verkeerde kant op denk.
Ik geef liever plusjes dan minnetjes, want met minnetjes bereik je niemand +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ervaar dat... snap je de hint weer... ook weer een 3eenheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Got it. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent slim... dat is er dus alweer een, hierboven...