Wie bedenkt de namen van woonwijken..en bepaalt die ook hoe straten gaan heten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik mij ook eens afgevraagd +1

Het beste antwoord

Daar zijn vaak officiële commissies voor, speciale raadscommissies... Ja echt hoor...

En soms wordt er een prijs voor de beste inzending uitgeloofd, dat kan ook, een prijsvraag-achtig idee...

Ja dat doen ze... Die namen gaan met het project naar het kadaster en dan wordt het ingetekend... Voilá een nieuwe naam geboren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Buiten het antwoord van Xinix, hebben sommige projectontwikkelaars ook een afdeling voor de namen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet zijn Gemeenten en Project ontwikkelaars hiervoor verantwoordelijk...

Dit overigens wel met één kanttekening: Er zijn bij het huidige TNT en de voormalige PTT maar 2 mensen werkzaam die bepalen hoe de postcodes worden ingedeeld...