Op sommige producten staat vernieuwd was het oude niet goed genoeg

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vindt ik een heel goede vraag! Dat is iets wat ik mij ook al zo vaak heb afgevraagd: Wat voor prut was dan het eerste wat jullie gemaakt hebben?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha, ha. Inderdaad, dat vraag ik me ook af als ik weer eens een "vernieuwd" product zie. "Maakt nu nóg schoner" of "smaakt nu nóg lekkerder" of "Is nu nóg gezonder". Volgens mij allemaal bullshit. Alleen maar verkooppraat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist Esme.
Jij weet het hoor.!
Hoe de zaak een béétje..
in elkaar zit.

Het beste antwoord

Inderdaad. En dan stoppen ze hetzelfde in een nieuwe verpakking met heel groot NIEUW! NU MET VERBETERDE SAMENSTELLING! VERBETERDE FORMULE! erop.
En daar trappen de mensen dan in. Ook als de verpakking kleiner is geworden en het produkt dus duurder. Dom hè?
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik voel mij ook vaak bekocht. Nu nog beter.....nu nog lekkerder......nu geen kleur en geurstoffen meer enz enz. In sommige gevallen zal het product wel veranderd zijn maar lang niet altijd ten goede
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een product vernieuwd is dan wil ik het niet, dan zit het dus nog in de testfase en ik wil geen beta-product...

En als het toen niet goed was en het moest verbeterd worden den geloof ik het nu zeker niet... Dus verbeterde producten wil ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sterkste vind ik nog wel 'Vernieuwd, nu volgens grootmoeders recept'.

Ach, het oude blijkt dus soms wel beter te zijn dan het nieuwe.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, net als mijn "Grootmoeders Receptenboek"... Ingrediënten: Worshestershiresaus
Ketjap
Italiaanse kruiden Om maar iets te noemen. Alsof mijn oma daar iets vanaf wist in die tijd...
Als er minieme veranderingen zijn aangebracht,wordt dit van de daken geschreeuwd en ondertussen wordt de prijs aan gepast(nooit goedkoper) en de inhoud ook(nooit meer) en daar moeten wij dan intrappen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, het oude was ook prima maar het nieuwe is nóg beter.

Volgens de fabrikant dan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marketing is het juiste antwoord gezien de vraag en alle reacties.

Het is inderdaad vaak zo dat een product een nieuwe impuls nodig heeft om zo de omzet te kunnen vasthouden of op te krikken.
Op zo'n moment gaat men kijken of ze iets kunnen bedenken waar wij allemaal met beide benen in trappen.
Dus geef je verpakking een ander kleurtje en zet erop "vernieuwd!" en het loopt wel weer even.

Zo trappen we ook in de "nu 20% extra voor dezelfde prijs!" Of wel, pas de verpakking aan door boven aan de rand een gele band te maken; print hier het zogenaamde voordeel in en het verkoopt.
Het leuke is dat door dit optische bedrog de verpakking groter lijkt en je denk inderdaad meer te krijgen. Het tegendeel is vaak waar. De verpakking is nog even groot en de inhoud hetzelfde.

Wisten jullie dat geel hiervoor de meest gebruikte kleur is in dergelijke acties? Wij mensen associeren de kleur geel met "meer" en "goedkoop".

Handige jongens die reclame jongens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is aan vernieuwing onderhevig, dus ook gebruiksprodukten. En we leven nu in een tijd waarin de vernieuwingen over elkaar heen buitelen. Je zou raar staan te kijken als je anno 2009 nog steeds hetzelfde schoonmaakmiddel van 1954 zou gebruiken.
Kijk bijv. naar de mobieltjes: ik geloof dat er iedere week wel een nieuwe uitkomt met nog meer mogelijkheden. Daar kijkt toch ook niemand raar van op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanmiddag, toevallig kroketten gekocht van van Dobben,
NIEUW nu 5 ipv 4 kroketten in de doos...
Voorheen waren ze goed gevuld met rundvlees, er zat welgeteld één stukje vlees in.
En ik kon zo een loze ruimte in de kroket zien waar geen vulling zat!
Volgens mij hebben ze de ragout vulling van 4 kroketten verdeeld over 5 !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ondernemer moet om de zoveel tijd iets nieuws op de markt brengen. En dat trekt de aandacht van de consument op. En de verbruiker koopt dat. Dus de consument. Wat gebeurt er dan?
Natuurlijk winst.!!
Daarom wordt sommige producten vernieuwd...