Waarom wordt seks zo belangrijk gevonden?

Het is toch maar een kwestie van jij komt, je partner komt, dat is het.
Het lijkt wel of de hele wereld daarom draait. Het wordt soms zo overdreven. Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven. Of niet dan?

Toegevoegd na 47 minuten:
Ik bedoel ook dat je bijna niet mee telt als je geen seks hebt. Dat begint op steeds jongere leeftijd. En als je wat ouder als de kinderen uit huis gaan dan "moet je het weer ontdekken". Dat "hoort".
Ontspan toch eens een beetje, zou ik zeggen. Het is niet zo belangrijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel eens dan???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hebben van sex ontspant! Probeer het ook eens!

Het beste antwoord

Er hangt nog steeds een mysterieuze waas over alles dat met sex te maken heeft. Ook al is het taboe inmiddels wel doorbroken, toch zul je niemand horen vertellen wat ze exact gisteravond gedaan hebben met hun partner.

Door het handhaven van dat mysterie wordt de nieuwsgierigheid van mensen geprikkeld. Een mysterie is altijd spannend (kijk maar naar de leugen of het mysterie rondom Sinterklaas voor kleine kinderen, daar doet iedereen aan mee) en men wil dus alles erover weten.

Als dan uitkomt dat de fysieke handeling van sex minder goed zou zijn, wordt dit gehele mysterie doorbroken. Dus vertelt iedereen dat het geweldig is. Toch blijken ere veel mensen te zijn die geen orgasme beleven of zelfs geen echt plezier aan de fysieke handeling, maar vanwege een goede relatie....

Als je dus nog geen sex hebt gehad hoor je niet bij de mensen die het mysterie kennen en dus ook niet erbij. Vergelijk dit met de kleine kinderen met Sinterklaas of vrouwen die nog nooit zwanger zijn geweest. Van de laatste zeggen ze ook dat ze er nog niet bij horen.

Als ik naar mezelf kijk kan ik alleen maar zeggen dat ik erg kan genieten van sex met mijn partner en dat ik denk (en natuurlijk hoop) dat zij dat ook doet. Samen genieten van een intens gevoel heeft wel iets speciaals, maar een mysterie zou het niet moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben het helemaal met je eens, over dat mysterie. plus 1 als ik kon.

Andere antwoorden (14)

Seks is niet alleen ik kom hij/zij komt en thats it.
het heeft ook te maken met je eigen voortplanten en dat is een soort van instinct.Ik vind trouwens dat er veel te weinig over seks gepraat wordt en voor mij is het een belangrijk iets dat er gewoon bijhoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het hoort er bij, ja, maar de wereld hoeft er toch niet omheen te draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd niet omheen draaien maar gewoon to the point
ja eten voor je zelf zorgen en slapen en werken is ook belangrijk hhahaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben serieus hoor
fijn dat je het grappig vindt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben ook serieus.....het is gewoon een behoefte voor de ene dagelijks voor de ander maandelijks,je vraag stelling vond ik wel grappig en de reactie van sharona was ook grappig.Ik lach je niet uit hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok dan :-)
Dat is ook wat ik bedoel, het is een behoefte als andere behoeftes. Dus waarom draait alles daarom heen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar net wat je er zelf van maakt en vindt en denkt niet kijken naar de buiten wereld,media bla bla.
Het sex taboe is doorbroken ,men is een beetje doorgeslagen dat is mijn mening.Neem Internet maar ....
Het wordt opgeklopt en vies gemaakt door de media... Een foto kan niet en een film al helemaal niet, iedereen neemt er aanstoot aan...

Het is de grootste markt ter wereld... Alles draait om seks... Lijkt het wel...

Het is de doodnormaalste zaak van de wereld en het wordt opgeklopt tot buitenproportionele proporties...

En het is gebakken lucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet alleen dat, het gaat ook om liefde en genot, als je heel erg van iemand houdt, wil je dat diegene geniet.
sex is tegenwoordig helemaal niet meer zo intiem als het bedoeld is, met al die porno enzo.
het is bedoeld voor 2 mensen die heel erg veel van elkaar houden, dan word het wel iets belangrijks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt wel, maar seks is net zo belangrijk als voor iemand lekker koken om ze te laten genieten, niet belangrijker.
Er komen wel steeds meer kookprogrammas op tv :-) dat is wel mooi.
Het is gewoon kei gezond!
Kijk eens:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen. Ik zeg dat het niet het belangrijkste is. Sporten is ook gezond, lachen ook, slapen ook, liefde ook. Seks ook, maar niet gezondER. Zonder seks is wel te leven, zonder slapen niet, zonder liefde niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pfff. ..leven zonder sex.... zou voor mij niet gezond zijn hoor..
:-)
Ja zeker.!!
Zijn er veel meer belangrijke dingen dan sex in het leven.
Kijk eens wat een 11 jarige er over denk..
http://m.goeievraag.nl/vraag/27831
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zielig. Het zou niet zo moeten zijn.
Jouw vraag deed mij denken aan een gezegde van iemand die mij heel dierbaar was (helaas veel te jong overleden).
Hij zei altijd : " Ach seks, waar heb je het dan helemaal over: vijf minuten jeuk en een vingerhoedje behangersplaksel ".
Ik moet weer lachen om die relativerende opmerking van hem en vind ook dat het belang van seks schromelijk overdreven wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks is in de eerste plaats bedoeld voor de voortplanting. Zoals de meeste dingen - onder ons mensen - verworden, zo ook seks.

Inderdaad, alles draait om seks. Het is niet meer leuk. Het lijkt wel of het niet meer om liefde gaat, maar om seks.

Ik denk dat het in de dierenwereld, ook wat dit onderwerp betreft, er gezonder aan toe gaat dan in de mensenwereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De voortplanting inderdaad. Natuurlijk is het ook wel leuk, maar er zijn meer leuke dingen in het leven. Een plus als ik kon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt nou dat seks bedoeld is voor voortplanting? Waarom zou voortplanting niet het gevolg van genot zijn? Staat zeker geschreven?
Ja je hebt volkomen gelijk dat ze het steeds jonger eisen.

ik loop stage bij een stagebedrijf. ( ben 16)
en het eerst wat ze vroegen is : heb je al geneukt dan ?

Maarja, ik vindt het niet zo belangrijk maak me liever druk om andere dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houden zo dirk, laat je niet opjutten. Je hebt helemaal gelijk. Een plus als ik kon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de gene die je dat vragen sporen niet! gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt,en je eigen gevoel hierin volgen
Het is wel het belangrijkste onderdeel van voortplanten. Zonder dit item zou jij niet eens bestaan.

Ik vind het absurt dat het nu al wordt gedaan door minder jarige. Als je geen seks hebt gehad en niet meetelt? Nou en? Het is jouw leven, niet die van hen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij komt, je partner komt? als ik zo`n eentonige seks moest hebben hing ik mezelf vandaag nog op.

word creatief en probeer er een nieuwe dinensie aan te geven, op welke manier dan ook want blijkbaar heb je het nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is gratis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast voortplanting en het uiten van je affectie voor je vriend/vriendin is het (hoor ik) vaak ook ontspannend. Ik heb er 0,0 ervaring mee kan ik je zeggen... maar mijn droombeeld erover is dat het gewoon gebeurd en dat je niet eens hoeft te komen; beginnen en eindigen wanneer je daar zin in hebt, lekker slow.

Je hebt er gelijk in dat de algemene seksuele moraal nogal verandert; mijn oppaskindjes (4, 8 en 12) verbazen me wel eens met een verassingsoptreden > 'baby sexy bitch hit me' teksten waarbij ze uitgebreid met hun kont schudden uit clips die ze vaak zien op hun populaire kinderprogrammazender. Informatie is tegenwoordig veel makkelijker beschikbaar voor iedereen.
Daarnaast hebben films ook een standaard populairiteitswaarde wanneer er seks in voor komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
seks wordt overgewaardeerd dat is een feit maar aan de andere kant zou de wereld er een stuk beter uitzien als er niet zo moeilijk over gedaan werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel!
Zou je plus 1 geven als ik kon.