Als iemand een x bedrag bij je heb geleend en hij zeg sorrie ik kan het je niet terug betaalen.Wat kan je er dan nog aan doen. ?

niets staat op papier

Toegevoegd na 2 minuten:
het moet sorry zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een X bedrag?

Het beste antwoord

Dat is heel frustrerend, ik weet het uit ervaring. Ik heb het laten zitten, maar de vriendschap is wel weg. Ik heb nog geprobeerd een betalingsregeling overeen te komen, maar gezien de omstandigheden (ziekenhuisopnames etc van de persoon in kwestie) heb ik besloten toen er niet meer achteraan te gaan. Als je er op staat het terug te krijgen gewoon blijven vragen, blijven drammen, het is immers jou geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Niets, behalve boos worden en je les er uit leren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan een nieuwe afspraak maken dat hij het je later terugbetaalt. Maar je hebt wel een probleem: de kans dat je dat geld nog terug krijgt wordt kleiner en kleiner. En de kans dat die persoon jou niet meer wil ontmoeten wordt groter.
14 jaar geleden
Dan niks. Daarom moet je ook nooit geld uitlenen aan iemand dat je zelf ECHT niet kan missen. Bij een groter bedrag is het altijd verstandig om iets op papier te zetten, maar in de praktijk valt het dan ook nog niet mee om je gelijk te halen ; ik krijg ook nog 400 euro van een (inmiddels voormalige) vriendin, maar zal vermoedelijk naar mijn centen kunnen fluiten. Nouja, jammer dan ; ik zal er geen boterham minder om eten.

En in elk geval die persoon NOOIT meer iets lenen. En wat mij betreft zou het vertrouwen in zijn algemeenheid ook zijn geschonden en de vriendschap vermoedelijk niet meer hetzelfde worden.

Als je geld van iemand leent en je maakt je er af van sorry ik kan het niet betalen, zonder een voorstel te doen om te kijken of je op een andere manier iets kunt compenseren samen (zo heeft mijn voormalige vriendin een poos bij mij geschoongemaakt om het bedrag weg te werken, tot haar nieuwe vriendje belangrijker werd dan haar oude vrienden) of het geld best hebt maar je er makkelijk af wil maken (bij mij deed de aanschaf van een WII terwijl ze nog ruim 400 euro schuld had eigenlijk definitief de deur dicht) , dan ben je gewoon een looser en de vriendschap ook niet meer waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog met die persoon om wil blijven gaan, kun je er niks aan doen.
Heb je zoiets van dit is nu einde oefening... dan blijf je erom vragen tot hij er doodziek van word..
Als dat nog niet helpt kun je hem een handje helpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan proberen om alsnog wat op papier te zetten met bv een aflosregeling. Zorg dat er een getuige bij is. En dat er getekend wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon afwachten tot die komt brengen.
Diegene zal zeker weer eenskeer behoeftig zijn aan jou. Dan niet,
Dan krijg je op de
(Dag des oordeel)
wel terug..!
P.s geduld wordt beloond.
Vergeet niet.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ander verspeelt een vriendschap... En jij bent iemand kwijt die je kwijt moet, dus het bedrag dat je kwijt bent is de prijs die je moet betalen... Goede raad is duur...

Hij moet je toch terugbetalen, daar ontkomt hij niet aan... En hij zal dat ook doen... Karmisch gezien krijg je niets voor niets... Dus er komt een moment dat je het terugkrijgt... maak je daar niet druk over... En alle pijn, boosheid en verdriet is niet nodig, dat is maar even zo...

Jij krijgt het terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien het een vertrouwenskwestie betreft kun je hier helaas niets meer mee. Je kunt de persoon in kwestie nog wel proberen aan te spreken op zijn verantwoordelijkheden en uitleggen wat het voor jou betekent.
Ook kun je in de gaten houden of hij/zij bij anderen dit ook probeert en deze waarschuwen voor de praktijken van deze persoon.
Als je geluk hebt krijg je nog wat terug, en anders ben je dus weer een stukje vertrouwen in de mensheid kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een "sorry" zou ik niet accepteren maar die gene duidelijk maken dat je echt verwacht dat hij/zij het aan je terug geeft.Dan kun je er bij zeggen dat die persoon het in delen maandelijks kan terug geven.Ik bedoel je verwachtingen blijven uitspreken.En ik zou een limiet stellen ,zeggen dat je het bijvoorbeeld voor maart 2010 terug wil.Het is zijn /haar verantwoordelijkheid ,dus dat mag je best noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet accepteren, gewoon een paar "foute jongens" op afsturen, leert ie wel van!

(kom maar op met de minnetjes)