Het water is in nederland van goede kwaliteit, maar staat er op het moment van uitgifte een hele grote controle op. Door meerdere mensen

Stel als daar 1 man op staat en wil slecht handelen kan deze het dan nog saboteren met rotzooi er in te gooien. En wij het dan alsnog binnen krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat in theorie 1 persoon inderdaad 'rotzooi' in het water kan gooien, is waar. Maar het is niet gemakkelijk: alle locaties waar dat zou kunnen (in principe de pompstations) zijn beveiligd, en zijn technisch aardig complex.

Het is geen bassin waar je langs kunt lopen om iets in te gooien, het zijn installaties waar het water onder druk in zit. Maak je ergens een leiding open, dan kan je er dus niet zomaar iets ingooien: probeer maar eens na te denken hoe je dit in je eigen huis zou kunnen doen zonder de druk van de waterleiding er af te halen.

Die druk krijg je niet zomaar van 'de waterleiding' af: dat is een aardig complex systeem waar heel veel bewaking en registratie op zit.

Toegevoegd na 3 uur:
Een belangrijke reden dat er geen open bassins worden gebruikt voor gereinigd drinkwater dat direct (zonder monitoring) wordt gedistribueerd, is dat er ziektekiemen in dit water kunnen komen op natuurlijke wijze. Denk maar eens aan de vogelgriep, een dode vogel zou op deze wijze een hele stad ernstig ziek kunnen maken. Een dergelijk risico is natuurlijk nooit te accepteren en wordt ook niet genomen.
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou dat klopt niet hoor. Bij de bekkens in de waterleidingduinen kun je makkelijk er wat inkieperen.
Een onsje LSD erin en half Nederland wordt gek.
itsme
14 jaar geleden
Beste Antwoordman, dat is vóór de controlepunten. De waterkwaliteit wordt gemeten ver na dat punt, voordat het 't waterleidingsysteem in gaat.

Andere antwoorden (3)

Het water is niet van goede kwaliteit...

Er zijn normen, die normen zijn aan de haalbaarheid gerelateerd... En als het water vervolgens binnen de norm valt, dan heet het opeens goede kwaliteit water...

Laat je niets wijs maken, het water is niet schoon en niet GOED van kwaliteit, je wordt er alleen niet meteen ziek van... Zo zit dat...

Het is heel hard, dat water... Als je onder de douche staat en je vult een hand met water, dan staat er schuim op (althans hier bij mij)... Het water valt binnen de haalbaarheidsnorm... en meer niet...

En er zijn protocollen voor hoe te testen... om het water te testen... Waterleidingbedrijven dekken zich in, en nemen onafhankelijke watertesters... Anders kunnen ze zich niet indekken en worden ze al vooraf van partijdigheid veroordeeld...

Toegevoegd na 3 uur:
Saboteren is zeer simpel... Pak een tuinslang van 30 meter, een sterke tuinslang, en takel die recht omhoog... Doe er een trechter op en giet vergif in de trechter...
Dan vul je het water in de leiding met vergif... en als je genoeg volume erin giet, dan komt het in een hoofdleiding en hele volksstammen kunnen schade oplopen, of zelfs sterven als je er kwikzouten instopt... Dan haal je het wereldnieuws...

Maar ik vertel je niet hoe het moet... In het kader van kennisvermeerdering moest ik hier wel op deze manier op antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland wordt op meerdere locaties drinkwater gewonnen en gedistribueerd. 1 man kan, in theorie, lokaal schade aanrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan gaan er veel mensen de pijp uit door dat vergiftigde watrer!