Is het waar dat je bij de LV 16610 (v serie, 2009 model) de band niet meer kunt openvouwen naar de duikers stand (extra groter maken)?

Ik heb er net een gekocht, maar kan de band niet extra groter maken (zonder een schakel bij te plaatsten) door het open te klikken naar de duikers positie, is dit normaal bij de nieuwe modellen vanaf augustus 2009? De andere versies van de 16610 is het wel mogelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met andere woorden, heb ik wel een originele horloge?! ik heb wel de volle mep moeten betalen hiervoor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Heb je dit horloge laten controleren bij een horlogier, of heb je het op de gok gekocht? Ik ga er van uit dat je oud en wijs genoeg bent om geen duizenden euro's uit te geven voor een nepper.

Ik zou er mee naar een expert gaan om dit euvel te laten verhelpen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het in een soort van winkel gekocht, ze zijn meer online bekend (opgericht eind 2008) met een kvk en btw nummer. Kroon watches . ik ga ervanuit dat het echt is.
itsme
14 jaar geleden
Als het een winkel is dan ga je naar de winkel terug voor de garantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja probleem is wel dat het een soort van winkel is. Ik heb wel garantie meegekregen. Alleen moet ik rechtstreeks contact opnemen met de Rolex fabrikant, aldus de verkoper.
Hij zelf heeft het in portugal gekocht om het in NL door te verkopen. Het scheelde mij alleen maar 300 euro t.o.v. de reguliere juwelier, vandaar ik bij hem heb gekocht.
itsme
14 jaar geleden
@cantare: hoeft niet kapot te zijn voor garantie, ook als het niet aan de van te voren gestelde criteria voldoet kan je de garantie claimen.
@pashands: je hebt het gekocht bij die winkel, dus zal die winkel ook de service moeten bieden die bij de verkoop hoort. Zij kunnen zich nooit beroepen op het feit dat ze dit in Portugal hebben gekocht, ze moeten de spullen leveren volgens de specificaties die zijn opgegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Pashands, ik begrijp niet dat je een "originele"Rolex niet bij de Rolexdealer koopt.
Zat jou klokje verpakt in een mooie houten doos?
Zit er een origineel Rolex garantie bewijs bij, wat bij iedere Rolex hoort te zitten, en waar je zonder tussenkomst van de fabrikant garantie hebt? Dit klopt niet. In grof Nederlands zou je kunnen zeggen dat je misschien "genaaid" bent. Je kunt in Portugal in de kroeg of bij de zigeuners de mooiste, en bijna indentieke Rolexen kopen, voor € 25,-
Dat verhaal van die verkoper klinkt heel vreemd.
Laat de klok checken bij een Rolex dealer, en neem dan eventueel je maatregelen....
itsme
14 jaar geleden
misschien toch nog even terug naar de vorige vraag die je hierover had:
http://www.goeievraag.nl/vraag/herken-daadwerkelijk-originele-rolex-submariner.25839
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
YES, ik heb het laten checken en het is echt! dat had ik ook wel verwacht. Ik liet het toch maar voor de zekerheid controleren (ondank het in een houten doos en met alle certificaten meegeleverd was).
Ten eerste snap ik niet dat je voor een verschil van 300 euro niet naar een reguliere juwelier gaat, maar dat terzijde.
Verder staat er op de rolex site niets vermeld over duikersswitch bij de LV, dus vermoed dat het wel mee zal vallen. Als je toch twijfeld over de echtheid, zou ik toch een bezoekje wagen aan een erkend juwelier met verstand van zaken!