hoe kan ik een klant te vinden en overtuigen?

Klant vinden en overtuigen om een contact aan te sluiten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (10)

Als je een goed product hebt, en de klant het product nodig heeft dan hoef je de klant niet te overtuigen. Gewoon aangeven wat de voordelen ten opzichte van de concurrent zijn en kat in het bakkie.

Als de concurrent een beter product voor de klant heeft moet je hem dat gewoon eerlijk zeggen. Anders ben je iemand half aan het oplichten.

Goede waar behoeft geen pluim

Toegevoegd na 24 minuten:
Naar aanleiding van een reactie:
Doorverwijzen waar nodig: Dat heet service. En eerlijke voorlichting. Hierdoor krijgt een klant meer vertrouwen in jou en jouw producten en zal voortaan eerst naar jou toekomen, omdat ze weten dat je niet zal proberen koste wat kost een product te verkopen, maar dat je je primair op de wens van de klant richt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is wel een heel onduidelijke vraag!
Ik begrijp dat je iets aan de man wilt brengen. Een product of een dienst?
Je zult dus eerst je doelgroep moeten kennen: wie zouden er geïnteresserd kunnen zijn in wat je hebt aan te bieden. Daarna moet je bedenken waar die doelgroep zich ophoudt en hoe je die persoon of personen kunt bereiken. Dat kan zijn via een krant, via internet of de school, via een buurtvereniging of een kerk.
Als je dat allemaal weet, moet je bedenken op welke manier je de aandacht moet trekken: mondeling of schriftelijk. Adverteren in de krant, in het parochieblaadje of de schoolkrant. Misschien moet je naar je doelgroep toe en ze persoonlijk aanspreken en laten zien wat je te bieden hebt.
Je ziet, een hoop haken en ogen.
Geef eens wat meer informatie, dan kunnen we je beter helpen.
14 jaar geleden
Bedoel je te vragen hoe je een klant het beste kunt overhalen om een contract bij jou af te sluiten?

Het ligt eraan wat voor contracten jij af wilt sluiten.
Want als dit goede contracten zijn, en je verkoopt ze op een normale, legale manier, dan is het enige wat je verder nodig hebt een duidelijke en onomwonden manier van uitleg geven aan de potentiele klant.

Verkoop je contracten door naar mensen toe te gaan (ze lastig te vallen a.h.w.), of komen mensen naar jou toe om informatie in te winnen over de contracten die je verkoopt?
In het eerste geval hoop ik dat de mensen met een grote boog om jou heen lopen.
In het tweede geval zou ik eens bij mijn werkgever informeren naar cursussen die van jou een goede verkoper en informatieverstrekker maakt.
Die zijn er zat, en staat gelijk goed op je portfolio.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees allereerst eerlijk over jouw product of dienst. Schroom niet om ook eventuele minpunten te melden. Probeer vervolgens jouw enthousisme en betrokkenheid over te brengen op de potentiële klant. Ik wens veel orders toe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wilt dat er iemand komt om een contact aan te sluiten, ik neem aan dat je iets electronisch bedoeld, dan kun je toch gewoon een electricien bellen?
Deze hoef je niet te overtuigen, maar gewoon betalen.
Mocht het zijn dat je iets anders bedoeld, verander je tekst dan een beetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is leuk! +1
Als je als schoonmaakbedrijf of als schoonmaker je diensten wilt aanbieden, moet je er voor zorgen dat ze je kennen. Ga langs bij de mensen waarvan je weet dat ze een schoonmaker nodig hebben. Hang advertenties op, dat kan je klein beginnen bij de supermarkt, maar je kunt ook in een lokaal krantje een advertentie plaatsen. Bel ze maar eens op, er staat altijd wel een telefoonnummer in voor 'advertentieverkoop' bij de advertentiepagina.

Hoe je ze moet overtuigen? Je vraagt ze hoe zij willen dat het wordt schoongemaakt, en je biedt aan dat je je zult houden aan die afspraak. En dan moet je proberen een goede prijs af te spreken, dat kan je zelf het beste bepalen wat in jouw geval een goede prijs is (is het inclusief alle schoonmaakmiddelen en zo, of zorgen zij ervoor? dat moet je allemaal meerekenen).
Succes!
14 jaar geleden
Ik zou beginnen met mijn Nederlands een beetje op te poetsen! Als je zelf een contract(ik denk dat je dat bedoelt) opstelt in deze bewoordingen,kun je het wel vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees je zelf, sta achter je product. Te graag willen verkopen werkt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is je doelgroep?
Zakelijk of particulier?
Is je product tastbaar of abstract is.
Wat voor soort contract bied je aan?
(Eenmalig aflopend, langlopend, algemene en specifieke voorwaarden)
Hebben mensen er al ervaring mee?
Verkoop je op prijs of op kwaliteit?
Ken jij je concurentie?
ken jij je eigen netwerk al?
Kun je naar netwerk bijeenkomsten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zorg dat je zelf in het product(of waar het om gaat)het volste vertrouwen hebt en dat zul je dan ook uitstralen...een klant voeld het of je de waarheid spreekt of dat je een sprookje aan het vertellen bent!verder blijf jezelf en ga niet uit de hoogte doen daar haken veel mensen op af....ga ervoor!!!