hoe lang is de langste snelweg ter wereld

wat is de exacte lengte van de langste snelweg ter wereld

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7.6K

Antwoorden (3)

Pan-Amerikaanse snelweg.
De Pan-Amerikaanse snelweg is de langste weg in de wereld. De snelweg loopt over het vasteland van zowel Noord als Zuid Amerika en is maar liefst 48.000 kilometer lang. De snelweg loopt door 15 naties, waaronder de VS, Canada, Mexico, Peru, Argentinië, en El Salvador.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klasse... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, dat lijkt me nou leuk om met een camper te berijden. Lekker de tijd voor nemen, supervakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Sint, google maar eens even en hij wordt echt aangegeven als de langste snelweg. Zo staat hij volgens mij in de volksmond ook bekend. Maar voor jouw extra info: hier nog een paar snelwegen: de snelweg Moskou-Vladivostok die ruim 10.000 km. telt en de autosnelweg Highway 1 in Australië, 20.000 km.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Sint, ik voelde het ook niet als afkeuring hoor :-). Voelde alleen nog behoefte om te reageren. Maar ik ben het met je eens dat de aanduidingen autoweg, snelweg, autosnelweg en dan nog eens de Amerikaanse versies (of andere) daarvan soms wel eens verwarrend zijn.
47876,65 km Pan American highway
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedenkt dat de OMTREK van de aarde 40 duizend km is, dan kan een weg, die op 1 kontinent ligt nooit langer zijn dan 20 duizend km. De Pan-American Highway is geen auto snelweg, maar een weg systeem om van Noord naar zuid te rijden. Vergelijkbaar met de jaarlijks gepubliceerde weg van Utrecht of Kopenhage naar Gibraltar. Ik denkniet dat het echt bekend is, want mijn statitische (feiten) boeken zeggen er niets over. Goeie vraag dus, maar pas op met het antwoord. Ik gok zelf ergens op China