Hoe komt het dat sommige mensen zo onhandig zijn en anderen juist helemaal niet?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel dus onhandig met je handen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben best goed in de techniek. Maar financieel ben ik weer slecht. Ben ik onhandig of handig?

Het beste antwoord

Iedereen heeft verschillende kwaliteiten, verschillende interesses, verschillende passies, verschillende dingen waarin je wel of juist niet goed bent.
Sommige mensen zijn creatief fantastisch en technisch ontzettend slecht.
Sommige mensen zijn onhandig met hun handen maar kunnen bijvoorbeeld uitstekend de beste ideeën bedenken.

Hoe dit komt? Genen en dergelijke... Je word ermee geboren. Simpelweg omdat iedereen uniek is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dit heeft alles te maken met de ontwikkeling van de grove en fijne motoriek. onhandige mensen zijn hierin minder ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak zijn die personen ook onzeker.
Ze weten dat ze onhandig zijn, en gaan juist daardoor nog meer klunzen. Of bedoel je het meer in de creatieve of klus gebeuren

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik zelf ben een creatief en al zeg ik het zelf handig persoon. Ik kan portrettekenen als de beste, iets wat ik van mijn vader heb meegekregen want die had ook een talent voor tekenen. Maar geef mij geen rekenvraagstukken op want dan kom ik er niet uit.
Ik heb gegeven moment totaal geen inzicht meer en maak het daardoor steeds moeilijker voor mezelf. Bepaalde talenten (handig/onhandig kun je dus ook erven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is anders, dus mensen verdelen zich over de schaal van superhandig tot totaal onhandig... Vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens.. heb je iets aan deze antwoorden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met de ontwikkeling van je moteriek (http://nl.wikipedia.org/wiki/Motoriek).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon had door een stoornis al moeite met gewoon een bal vangen als kleuter. Na jeugd fysio therapie kwamen ze erachter dat hij aan een kant geen evenwicht had. Na intensief oefenen met de therapeute is dit helemaal goed gekomen.Toch is zijn grove motoriek altijd wat achtergebleven. hij kan soms zo onhandig zijn met bijv. timmeren of zijn fiets schoonmaken. Maar geef hem superkleine technisch lego deeltjes en hij bouwt de mooiste race auto`s. Met de fijne motoriek is het wel goed.
Een hersenstoornis kan dus ook debet hieraan zijn.