Wat is het langst bestaande merk?

Van Nederland en van de wereld?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.9K

Het beste antwoord

Kongō Gumi is het oudste merk van de wereld, zit in de bouw en bestaat sinds 578. Japans overigens.

In Nederland is het Brand bier. Sinds 1340.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar Kongō Gumi is wel failliet gegaan in 2006.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, jammer maar aangezien de vraag hier over het merk ging. Die bestaat nog want het bestaat nog als onderdeel van een andere organisatie, het merk wordt nog steeds gevoerd.

Andere antwoorden (8)

Lucas Bols is het oudste Jenever merk in Nederland en van de wereld . Sinds 1574.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het het langst is weet ik niet zeker, maar meen me te herinneren dat Coco Cola dat was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Coca Cola
Douwe Egberts
Shell
Auto merken (audi, renault etc.)
Bruynzeel
Miele
AEG
Philips
Goodyear

etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brand bier,sinds 1340

Toegevoegd na 4 minuten:
Brand kreeg later die naam.

Jopenbier uit Haarlem is sinds 1407.

Toegevoegd na 23 minuten:
Hertog jan schijnt het oudste bier te zijn,maar ik er geen jaartal van vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik ga Googelen kom ik deze 2 tegen, maar weet niet of het echt zo is

Dit merk bestaat sinds1888 , en was de eerste maatschappij om een merknaam te gebruiken en dit in 1929, om zich aldus te onderscheiden van de andere producenten. Dit maakt van Fyffes het oudste merk ter wereld. Deze bananen worden
geproduceerd in verschillende tropische landen

Het merk De Vergulde Hand is het oudste geregistreerde merk ter wereld en toch nog springlevend! Door de sterke markt voor natscheren is de traditionele scheerzeep sinds eeuwen een zeer belangrijke fastmover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de winnaar is:

De davidster, © sinds 1600 v. Chr.
Dit logo wordt nog steeds gehanteerd door de joden als een beeldmerk voor het commercieel waanzinnig succesvolle product "God". God werd waarschijnlijk rond 1400 v. Chr. in zijn huidige vorm bedacht en is uitgewerkt in een zeer succesvolle bestseller, de Torah. Succesvolle zijproducten hiervan zijn de bijbel en de koran. God wordt nog steeds op grote schaal geexploiteerd, terwijl de productiekosten van dit product nul zijn. Van de davidster is bekend dat deze de tempel van Jeruzalem zou hebben gesierd.

Overigens is de oudste nog praktiserende religie het hindoeisme, maar het hindoeisme heeft niet zoals de joden sinds het begin een eenduidig beeldmerk gehanteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds wanneer praten we over een merk?

Dat zou de eerste mens zijn die iets ruilde of maakte om er iets voor terug te krijgen.
Eigenlijk de eerste mens die iets maakte dat hij zelf niet nodig had maar maakte om er goederen voor terug te krijgen die hij nodig had
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het oudste bedrijf van Nederland is de Koninklijke
Tichelaar uit Makkum. Het lijkt mij dus eigenlijk dat
Makkum's Aardewerk het oudste merk van Nederland
is.