Is het tijdens een studie toegestaan,om zonder toestemming een memorecorder te laten opnemen in de klas?

Toegevoegd na 30 minuten:
Het is geen universitair college maar een hbo studie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Licht aan je school/universiteit.
Maar in principe is het niet toegestaan. Dit omdat het geen publieke ruimte is. Als je het wil zal je toestemming moet vragen of op zijn minst iedereen in de ruimte laten weten dat jij het opneemt.
Zeker tijdens studies, om te voorkomen dat iemand zijn mening zegt(of een fout maakt) en daar later nog eens mee geconfronteerd word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor en zeker als je ze zegt dat je dyslectisch bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor dyslexie zijn er andere oplossingen dan colleges opnemen.
Is volgens mij geen probleem, zolang je het maar niet op youtube zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van wel waarom niet. Maar en toestemming vragen is wat verstandiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoed dat dat vermeld staat in het schoolregelement.
Ookal zal vrijwel niemand die gelezen hebben, je wordt als student geacht die te kennen.

Lees het nieuwste schoolregelement er dus eens goed op na, ongetwijfeld is die online te vinden of in de mediatheek van school op te vragen.

Overigens is persoonlijk aan de docent vragen altijd ook erg goed. Ik verwacht dat de school het niet toestaat tenzij de docent aangeeft dat die het goed vindt.