Als je door trieste omstandigheden in de schulden raakt en je kunt je schulden niet meer aflossen. Je raakt door een huurachterstand je huis kwijt, je kunt geen nieuw onderkomen betalen, je gaat door al dit verdriet drinken, je kunt daardoor steeds minder voor jezelf zorgen en er is geen plek meer om naar toe te gaan, dan sta je op straat en ga je zwerven....
Van nabij meegemaakt bij een hele goed lieve vriend, die vroeger een "gewoon mens was met een huis en een baan". Hij woonde een tijdje bij mij, maar werd ziek door het drankgebruik. Na zijn opname in het ziekenhuis is hij gaan zwerven en wilde nergens meer iemand tot last zijn, zei hij.
Dat heeft mij nog meer geleerd wat ik al wist, maar ten overvloede nog een keer: het kan ons allemaal overkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt pieker, +1

Andere antwoorden (10)

Enorme teleurstelling en de realisatie dat er echt niemand anders dan jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me toch beter te verwerken thuis in je eigen warme bed,dan's nachts buiten in de vrieskou!
Sommige mensen zien het nut van luxe niet in en willen simpel leven. Zelf kiezen waar zij slapen en hoe ze aan geld komen.
Anderen zien er een uitdaging in.
Weer anderen kiezen er niet zelf voor maar worden door geldproblemen oid hun huis uit geplaatst. Zij komen op straat terecht en durven of willen niet bij een hulpinstantie aan te kloppen.

En zo zijn er vast nog wel meer redenen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gedwongen door omstandigheden, het zal lang niet altijd een vrijwillige keuze zijn.
Is het dit wel ,dan ziet men het waarschijnlijk als een avontuur een manier van leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan gebeuren door een psychische ziekte, zoals schyzofrenie, psychose, ....
Heel zielig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen kan gaan zwerven.
Ik heb ooit eens een hardverscheurend verhaal gehoord hoe een succesvol zakenman een auto ongeluk kreeg.
Er werd door doktoren een metalen plaat in zijn voorhoofd geplaatst, waar hij mee door het leven moest gaan.
Dit resulteerde echter in helse pijnen.
De enige pijnstiller die werkte was heroine.
Zo ging het van kwaad tot erger en kwam hij op straat terecht.
Hij werd door de maatschappij vaak beschimpt en uitgescholden als een 'vieze, stinkende zwerver'. Ik kon wel janken om dit verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad hartverscheurdend +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 jeetje wat triest...
Ik heb mijn eigen zwerver, klinkt stom ik weet het!
Ik koop daar elke ochtend een broodje en vers sap voor..
Die man is volgens mij een stiklieve man, die ooit heel sterk in het leven heeft gestaan.
Ik ga het hem alleen niet vragen, ben bang dat ik hem in verlegenheid breng...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sharono jij ook +1. Als ze bij de winkels staan geef ik altijd een broodje, of krentebollen, worst, of wat dan ook maar ik geef altijd 1 ding maar geen geld. En kijken altijd weer verrast, en heb ik weer een glimlach op mijn gezicht.
Als het zijn/haar eigen keus is zeg ik er niets van.Ik heb wel eens gelezen dat het een vorm van vrijheid is voor die dit bewust wilde.
Als het een noodgedwongen situatie is ,is het een trieste bedoeling. Als je wereld in stort door geen huis meer te hebben geen inkomen meer hebt en dan uit schaamte te gaan zwerven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alles verloren hebt, scheiding, rechtzaken, getouwtrek om geld. Vrienden verliezen, instanties om hulp vragen waar je moedeloos van wordt, geen gas, water, licht, huur meer kunnen betalen en uit huis gezet worden zonder bij iemand terecht te kunnen. Dan zit je aan de afgrond en heb je geen keus meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
idd zo kan dit werken helaas, +1
Je kunt gaan zwerven in een luxe camper om wat meer van de wereld te zien, maar ik denk dat je vraag daar niet op gericht is.

Als je door omstandigheden geen dak meer boven je hoofd hebt, zal je op straat moeten gaan leven. Hoe je daarbij komt, ik denk dat dit nooit uit vrije wil gekozen wordt.
14 jaar geleden
Ik denk dat het altijd noodgedongen is en zelden iemands eigen vrije wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal is het geen keuze... Ik heb ook gezworven, dakloos... Ik was depressief en kon niets... Mijn vrouw wilde me kwijt, duwde me de deur uit, zette me op straat dus, veranderde de sloten en ik was dakloos... Zo kan het gaan...