Wat zijn 'food premiums'?

Zag een advertentie waarin stond dat een bedrijf zich bezig houdt met 'food premiums', wikipedia en een korte search op internet konden mij niet vertellen wat dit is.... wie wel???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Wordt veel gebruikt in de levensmiddelen industrie. Daar spreekt men dan over het zg. premiumsegment. Er zijn bijv. premiumwijnen, waar je wat meer voor betaald omdat ze zeggen dat de kwaliteit beter is. De verpakking straalt vaak ook meer kwaliteit uit. Bijvoorbeeld de "Excellence" producten van AH vallen in dit segment. Maar er zijn heel veel producten waar ze het etiket "premium" opplakken. Soms terecht, maar vaak ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een 'food premium' wil zeggen dat het hier gaat om voedsel met een beweerdere hogere kwaliteit dan het gros dat in de winkel ligt. Beter en dus duurder.
Wordt voornamelijk gebruikt bij diervoeders. (honden enzo)
14 jaar geleden
Het luxe segment in de levensmiddelen branche!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Food premiums zijn ook de cadeautjes die vaak gegeven worden. B.v. Kindersurprise, plakplaatje bij kaugum, voetbalfoto's, kindermenu bij M. en ga zo maar door.